[ad_1]
Dit wetsartikel is pennen om Nathan McKinley.
Den logo vertegenwoordigt ie uiterst herkenbare gezicht van elk bedrijfsmerk plusteken vermag ene cruciale rol spelen erbij ie creëren van ene eerste indruk diegene te den koppen van klanten vermag blijven zweven.
Uiteraard is ie ontwerpen van ene sterk logo hevig beslissend voordat elk zakelijk merknaam. Indien ie juist is ontworpen, vermag ene logo snel ene volwassene aanwinst wordt voordat elk bedrijfsmerk.
Maar mits ie erop aankomt logo ontwerp, is ie noch eenvoudig wegens ene zinvolle maar weliswaar minimalistische visuele output te creëren diegene organisch vermag wordt geassocieerd met ene merknaam. Ie vereist verschillende ontwerpoverwegingen.
Veel van dit ontwerpoverwegingen zijn geïnspireerd om den logo’s van succesvolle zakelijke merken te ene reeks industrieën, overheen den hele wereld.
Toestaan wij erin vooroverduiken!
11 Logo-ontwerpprincipes voordat effectieve logo-ontwerpen
Terwijl wij hebben meegevoeld wat maakt een goed logohier zijn nog 11 logo-ontwerpprincipes diegene u kunt volgen voordat ene effectief logo-ontwerp.
1. Doen immermeer ie grondwerk
Maak ene twee voorlopige schetsen van verschillende logo-ideeën. Dit eerste experimentele schetsen willen eenvoudig wordt geproduceerd met schrijfstift plusteken papier of met behulp van ene ontwerptool zoals Adobe Illustrator.
Den basislogica achter ie bij van grondwerk is dat ie u helpt den verwachte uiteindelijke output te penetreren. Indien jou jou zoals den laatste stap spoed zonder met verschillende ideeën te uitproberen, breng jou uiteindelijk ie eindresultaat te onheil.
Start met ie maken van enkele tientallen schetsen van mogelijke logo’s plusteken maak variaties op elk logo-idee. Dit is te feite brainstormen plusteken vermag jou veel nieuwe mogelijkheden geven diegene jou voorts kunt verkennen. Vergeet noch dat ene geoefend grafisch uitvinder veel tijdstip besteedt aan dit grondwerk.
2. Word noch te trendy
Den keuzes van den meeste mensen wordt bepaald om huidige trends – waar anderen op ene bepaald ogenblik voordat selecteren. Trends zijn besmettelijk plusteken veroorzaken vaak ene rage onder mensen. Maar voordat logo-ontwerpers vermag ie lukraak volgen van ontwerptrends huwelijk riskant plusteken contraproductief zijn.
Wanneer u ene trend volgt, vermag uw logo verouderd treffen wanneer den trend aan populariteit verliest. Aldaar ene logo iets van blijvende waarde is voordat ene zakelijk merknaam, moeten u ervoor zorgen dat ie elementen heeft diegene den moeite waard zijn wegens te onthouden tijdens den hele levenscyclus van ie merknaam. Ie moeten uithoudingsvermogen hebben.
3. Laat ie logo uw handelsbedrijf huwelijk vertegenwoordigen
Eentje logo moeten den onderscheidende identiteit van ene bedrijfsmerk vertegenwoordigen plusteken tegelijkertijd verwijzen zoals den branche van ie handelsbedrijf plusteken den unieke waardepropositie van ie merknaam. Wanneer ene logo dit iedereen vertegenwoordigt om middel van ene snugger plusteken minimalistisch grafisch ontwerp, resoneert ie snel met ie publiek plusteken dient ie ie merkdoel.
Overweeg watten ie logo communiceert overheen uw handelsbedrijf plusteken den unieke waardepropositie van ie merknaam. Bedenk zowel of ie logo helpt wegens uw merknaam te onderscheiden van den rivaliteit. U moeten ene logo selecteren dat den persoonlijkheid plusteken sfeer van uw merknaam effectief communiceert.
Hiervoor moeten u uw de kernpersoonlijkheid van het merk plusteken den methode waarop ie is gevormd. Wanneer u den belangrijkste waardeproposities van uw merknaam plusteken ie unieke letterteken ervan wetenschap, wordt ie ene stuk eenvoudiger wegens den juiste ontwerpkeuzes te maken diegene stappen erbij dit merkpersoonlijkheid.
Wilt u ene juist beeld krijgen van den merkidentiteit van uw handelsbedrijf? Overweeg den volgende vragen.
- Watten is ie primaire mikpunt van uw handelsbedrijf?
- Watten zijn den belangrijkste waarden plusteken overtuigingen diegene uw handelsbedrijf ie uiterst na aan ie hart ligt?
- Watten doet ie handelsbedrijf ie lieve?
- Watten creëert den unieke waardepropositie van ie handelsbedrijf vanuit ie perspectief van den gebruiker?
- Welke trio woorden schetsen ie merknaam gemakkelijk?
- Hoe wil jou dat jou klanten ie merknaam omschrijven?
4. Blijf uit den buurt van logo-ontwerpclichés
Ter den loop der jaren hebben den kunst plusteken wetenschap van ie ontwerpen van logo’s geleid totdat verschillende veelgebruikte clichés diegene veel merken maar hoewel te gemakkelijk zonder welslagen te hun bedrijfsmerk tapen. Er zijn verschillende ideeën voordat ie ontwerpen van logo’s diegene keer op keer om ontwerpers overheen den hele wereld zijn tweedehands. Dit ontwerpen knellen noch den merkwaarde van ie handelsbedrijf uit, maar vormen ene goedkope handtekening van ie zakelijke merknaam.
Terwijl meegaan met den huidige trend er één is fout die u koste wat het kost moet vermijden, zorg ervoor dat jou zowel noch ten prooidier valt aan dit designclichés. Zij kunnen ervoor zorgen dat uw ontwerp er slaapverwekkend plusteken alledaags uitziet, watten precies ie tegenovergestelde is van ie mikpunt van logo-ontwerp. Op ie ogenblik dat u uw logo vormgeeft met behulp van ene veelgebruikt concept, raakt ie afgedankt plusteken ondermijnt ie den waardepropositie van uw merknaam.
5. Tactvol ene geschikte ontwerpstijl
Wanneer u ene verhelderend beeld heeft van den unieke merkpersoonlijkheid plusteken waardepropositie van ie handelsbedrijf, is ie tijdstip wegens dit te vertalen zoals ene passend ontwerp. Wegens uw ontwerp totdat leven te toestaan komen, moeten u veel ontwerpelementen samenvoegen. Van lettertype, tinten, vormen plusteken afbeeldingen totdat lay-out, elk factor is beslissend. Ter positie van hoewel dit ontwerpelementen te één keer vorm te geven, is ie beslissend wegens den elementen één voordat één te toenaderen plusteken ie ontwerp stap voordat stap te creëren.
Voordat u den ontwerpelementen voordat uw logo kiest, kunt u overwegen den ontwerpstijl te defini diegene ideaal zullen zijn voordat uw logo. Er is geen enkele ontwerpesthetiek diegene geschikt is voordat alle merken, dus u moeten ene stijl selecteren diegene ie lieve erbij uw bedrijfsmerk past.
Idealiter blijft den ontwerpidentiteit van ene handelsbedrijf te den loop van den tijdstip onveranderlijk, vooral ie logo. Eentje klassieke stijl zorgt ervoor dat uw logo jarenlang geldig blijft plusteken uiteindelijk portie vermag uitmaken van den levenslange waarde van ene merknaam. Zorg ervoor dat ie klassieke ontwerp geen cliché is.
Retro- of vintage-stijl is populair omdat ie herinneringen vermag oproepen plusteken ene aura van nostalgie vermag creëren diegene gebruikers lievelings zijn. Voordat determineren producten promoten zulke stijlen wegens ie merknaam te verbinden met ene instinct van nostalgie wegens te promoten erbij marketing zoals ie juiste publiek. Vaak stappen handillustraties te warme tinten erbij dit ontwerpstijl.
Sommige bedrijfsmerken geven den voorliefde aan ene eenvoudig, minimalistisch plusteken strakgespannen logo wegens gemakkelijk ene opzienbarend idee overheen te brengen aan den beoogde gebruikers. Zulke logo-ontwerpen gewoontes vaak veel negatieve ruimte rond ie logo plusteken dragen erbij aan ene coole, professionele plusteken doelgerichte werkmethode.
Grappige plusteken eigenzinnige logo-ontwerpen zijn zowel populair erbij veel bedrijven wegens hun unieke vermogen wegens ie publiek snel te betrekken. Grappige logo’s kunnen geschikt zijn voordat zakelijke merken met ene overwegend welp publiek. Zij zijn zowel populair voordat determineren zakelijke niches diegene zwachteling liefhebben met sport, energie plusteken feesten. Bedrijven mits sport, speelfilm, entertainment, naslag plusteken games gewoontes vaak logostijl.
Ten slotte is er ene constante vraag zoals handgemaakte logo’s, simpelweg omdat zij zeer onderscheidend plusteken persoonlijkheidsgedreven zijn. Vaak brengen handgemaakte logo’s ene kleine mix van andere populaire stijlen, zoals vintage, lollig of minimalistisch. Handgemaakte logo’s kunnen snel den unieke persoonlijkheid van ene merknaam plusteken zijn nichepubliek schetsen.
Toestaan wij nu verhelderend zijn dat geen van dit stijlen voordat alle merken zou werken. Indien uw bedrijfsmerk plusteken publiek wegens ene klassiek logo vragen, is ie creëren van ene lollig of eigenzinnig logo ene totale verspilling van creatieve energie plusteken tijdstip. Tactvol dus zinnig uw stijl op fundament van uw unieke merknaam.
6. Werkgelegenheid voorgerecht te zwart-wit
Rivierbron plaatje: designwizard
U kunt selecteren voordat ene expressief kleurenpalet voordat uw logo-ontwerp, maar tinten kunnen den belangrijkste ontwerpoverwegingen vaak op den oorzaak plekken. Daarom is ie uiterst beslissend wegens ene uitgekleed zwart-wit logo-ontwerp te maken voordat u den kleuropties overweegt.
Wanneer u voorgerecht ie zwart-witlogo maakt, kunt u zichzelf focussen op den belangrijkste ontwerpelementen plusteken den ideeën omzetten te ene leesbaar ontwerp. Nadat jou dit hebt opgelost, kun jou doorzetten zoals kleuropties.
7. Maak gewoonte van kleurenpsychologie
Voordat ontwerpers is ie gewoonte van ie kleurenpalet natuurlijk ene beslissend iets. Buitenshuis zetwerk kleur psychologie te ie kader van logo-ontwerp is ie beslissend wegens rekening te liefhebben met verschillende aspecten zoals balans, tegenstelling, merkspecifieke kleurkeuzes plusteken synchronie.
U moeten tinten gewoontes diegene sluit erbij mekaar te ie kleurenwiel zitten. Indien jou bijvoorbeeld ene warm palet wilt gewoontes, gewoonte dan rode, oranje plusteken gele tinten op ene evenwichtige methode wegens den synchronie te beschermen. Zorg er immermeer voordat dat geen enkele kleur te vinnig is wegens oogpijn te veroorzaken.
Tinten zijn ie belangrijkste facet van ie overbrengen van den merkboodschap, omdat elke kleur ene unieke uitstraling heeft plusteken ene stemming vertegenwoordigt diegene anderen missen. Om stopteken te ie ontwerp te gewoontes, kunt u uw merknaam er zeer vief, hevig plusteken agressief uit toestaan zien. Om blauw te gewoontes, kunt u ie merknaam vertegenwoordigen mits stoer, professioneel plusteken passief. Tactvol dus tinten voordat uw logo diegene stappen erbij den merkpersoonlijkheid plusteken den waar diegene u doet.
Wil jou met ie logo den voetlicht voorttrekken van jou publiek? U kunt dit uitrichten met heldere plusteken gedurfde tinten. Maar vergeet noch dat den tinten zelf willen stappen erbij den merkboodschap plusteken merkpersoonlijkheid.
8. Overweeg passieve of actieve logo-ontwerpelementen
Rivierbron plaatje: webflow
Wil jou ene instinct van lichaamsbeweging creëren met jou logo-ontwerp? Of wil jou stilte creëren met den designelementen? Welnu, dit twee contrasterende aspecten defini den passieve plusteken actieve logo-elementen.
Zo is ie Apple-logo ene object dat stilstaat, terwijl ie logo van Twitter hoewel erbij den eerste aanzicht lichaamsbeweging te onze mentaliteit oproept. U moeten ie ontwerpelement mits actief of passief selecteren op fundament van uw kernontwerpconcept plusteken hoe ie aansluit op uw kernmerkboodschap.
Merken diegene mascottes te logo’s gewoontes, willen vooral lichaamsbeweging te den ontwerpelementen tapen. Eentje vogel te lichaamsbeweging, ene hand diegene opwaarts gaat, fladderende vleugels plusteken veel soortgelijke concepten van lichaamsbeweging te logo’s zijn hoewel populair. Er is geen vaste voorschrift wegens lichaamsbeweging te logo-ontwerp te selecteren of te vermijding. Ie hangt grotendeels be van uw kernontwerpconcept plusteken den methode waarop ie wordt tweedehands voordat branding.
9. Zorg voordat balans
Ter den setting van logo-ontwerp is ie waarborgen van balans van extreem bij. Den balans te ie logo-ontwerp wordt verzekerd om den afbeeldingen, kleur plusteken logo-afmetingen aan alle kanten identiek te liefhebben. Elk factor te ie ontwerp moeten mekaar aanvullende.
Zelfs mits u be plusteken toe den regels van ontwerpevenwicht overtreedt, moeten u ervoor zorgen dat ie volmaakt past te den algehele ontwerpcontext van waar ie wordt tweedehands. Aldaar jou van den massa geen uitzonderlijke visuele smaakwaarneming kunt vooruitzien, is ie wegzetten van ie evenwicht den juiste plusteken veilige werkmethode.
10. Overweeg alle formaten plusteken schaalbaarheid
Voordat logo-ontwerp is den uitgestrektheid hevig beslissend. Eentje logo moeten er slim uitzien plusteken volmaakt stappen op alle schermen, plekken plusteken gebruiksscenario’s. Uitgebreidheid plusteken schaalbaarheid zijn beslissend omdat ie logo er volmaakt uit moeten zien te alle formaten, oppervlakken plusteken schermen. Van billboards totdat tv-advertenties totdat web- plusteken mobiele apps, ie logo moeten er te alle verschillende gebruikscontexten volmaakt uitzien.
11. Gewoonte den juiste typografie
Veel logo’s hebben te maken met tekst of exclusief letters. Voordat zulke logo-ontwerpbehoeften, ie juiste selecteren lettertypelettergrootte plusteken lettertype zijn uiterst beslissend. Ie gewoonte van sans-serif- plusteken serif-lettertypen is te den meeste gevallen ene veiligere optie, hoewel u immermeer kunt selecteren voordat aangepaste lettertypen.
Zorg ervoor dat ie om u gekozen lettertype uw logo noch amateuristisch maakt. Gewoonte zowel noch meer dan één lettertype wegens ie ontwerp eenvoudiger plusteken effectiever te maken. U kunt zichzelf toestaan inspireren om veel merken diegene met welslagen aangepaste lettertypen gewoontes te logo’s, zoals Pepsi plusteken Coca Cola.
Watten maakt ene juist logo?
Eentje effectief logo is:
- Eenvoudig
- Memorabel
- Tijdloos
- Veelzijdig
- Ge
11 Kernprincipes van succesvol logo-ontwerp Uittreksel
Eentje slim logo dat klanten onmiddellijk ene bedrijfsmerk doet herinneren, is van onschatbare waarde voordat ene merknaam. Gewoonte den voorgaande principes plusteken uw diepgaande kennis van uw merknaam of dat van uw klant wegens ene succesvol logo te ontwerpen dat jarenlang meegaat.
_
Overheen den schepper: Nathan McKinley is Business Development Manager erbij Cerdonis Technologies LLC, ene handelsbedrijf voordat den ontwikkeling van mobiele apps te Chicago met meer dan 5 klas ervaring mits toonaangevende technische oplossingspartner voordat tal van ondernemingen plusteken tech-startups.
[ad_2]
Source_link