[ad_1]
Merkaffiniteit is den emotionele betrekking tussen eentje klant plus eentje merknaam. Waargenomen kwaliteit, waarde, klantenservice plus sociale factoren zijn den factoren diegene meehelpen aan dit verbinding.
Maar waarom is merkaffiniteit beslissend? Wanneer klanten eentje sterke affiniteit hebben met eentje merknaam, zijn zij vroeger geneigd wegens den producten of instituten te kopen, zelfs mits er eentje goedkoper alternatief vacant is.
Zowel zullen mensen met eentje sterke affiniteit voordat eentje merknaam vroeger uw trouwe klantenbestand zijn plus dat merknaam aanbevelen aan anderen.
Dus of u nu nipt begint of alhoewel eentje tijdje actief bent, ie is van cruciaal bij wegens u te samenbrengen op merkaffiniteit. Dat verwoord hebbende, volgen hier vijf tips diegene u kunnen promoten den merkaffiniteit voordat uw nering te verbeteren:
1. Begrijp uw publiek ja
Mits u den willen of behoeften van uw doelgroep weet, kunt u uw marketing plus berichten huis gelijkschakelen op hun. Dit vermag promoten den merkaffiniteit te verbeteren, den klantloyaliteit te vergroten plus laat uw bedrijf groeien.
Eentje methode wegens uw doelgroep te leren kennis, is om uw analyses te bestuderen. Dit verstrekken u inzicht te waar uw publiek vandaan komt, met welk type inhoud zij ie uiterst bezig zijn plus welke toestellen zij gewoontes wegens uw inhoud te bekijken.
U kunt zowel meer te weten komen overheen uw potentiële klant om zij te verhoren. Dit vermag op verschillende omgangsvormen, zoals via e-mail, sociale media of zelfs subjectief. U kunt uw e-mail personaliseren met details zoals den namen plus domeinen van den ontvangers.
Op voet van alhoewel dit kennisoverdracht kun jouw persona’s maken. Dit zou u promoten den behoeften plus willen van uw publiek te visualiseren.
Waterput: https://userguiding.com/blog/user-persona-examples/
Hier is eentje voorbeeld van eentje persona wegens jouw eentje idee te geven. Vanwege den tijdstip te nemen wegens uw publiek ja te vatten, kunt u inhoud maken plus instituten overhandigen diegene voordat hun relevanter plus waardevoller zijn.
2. Vind uw merkstem plus onderhoud dit
Eentje merkstem verwijst zoals den unieke methode waarop eentje nering communiceert met zijn klanten. Mits onderdeel van uw marketingstrategie helpt ie merkbekendheid op te opbouw plus den merkaffiniteit te verbeteren.
Eentje merkstem vermag vriendelijk plus zakelijk zijn of high-end plus weelderig. Mits u uw merkstem nog noch weet, overweeg dan uw kernwaarden plus den emoties diegene u wilt dat potentiële klanten met uw nering associëren. Ben jouw bijvoorbeeld wieg plus speels of precies serieuzer plus professioneler?
Zodra jouw jouw algehele sfeer voelt, denken dan aan specifieke bijvoeglijke naamwoorden diegene ermee te overeenstemming zijn. Mits jouw bijvoorbeeld eentje wieg plus speels merknaam nastreeft, komen woorden mits ‘vief’, ‘wieg’ plus ‘veelkleurig’ te jouw op.
Mailchimp houdt bijvoorbeeld eentje humoristische toon aan plus tweedehands grappen. Check dit tweet.
Waterput: https://twitter.com/Mailchimp
Watten uw toon zowel is, ie moeten consistent zijn te alhoewel ie marketingmateriaal van ie nering, zodat klanten alhoewel ie marketingmateriaal dat u uitbrengt gemakkelijk kunnen associëren met uw merknaam. U kunt eentje stijlgids maken wegens ervoor te zorgen dat uw merknaam dit consistente toon heeft op alle kanalen.
Coca-Cola heeft bijvoorbeeld eentje zeer consistente merkstem op verschillende platforms. Ie is eeuwig zonnig, positief plus zonnig.
Den sociale media-accounts zijn speels, met tweets plus berichten diegene vaak humor plus GIF’s bevatten.
Waterput: https://twitter.com/CocaCola
Op dezelfde methode zijn den tv-commercials normaliter zonnig plus toestaan zij gelukkige mensen zien diegene lust van Coca-Cola-producten te verschillende contexten.
Waterput: https://www.youtube.com/watch?v=eOMhOjgNd7Q
Eentje consistente merkstem zorgt voordat merkbekendheid, waardoor diegene persoonlijke betrekking met ie merknaam plus den merkaffiniteit, plus dus merkprestaties, wordt versterkt.
3. Maak boeiende plus waardevolle inhoud
Ie creëren van boeiende plus waardevolle inhoud is essentieel wegens den merkaffiniteit te vergroten. Den tool is wegens inhoud te produceren diegene interessant plus goedkoop is voordat uw doelgroep. Dit helpt u wegens uzelf te positioneren mits eentje geloofwaardige, gerenommeerde waterput van kennisoverdracht plus expertise. Boeiende inhoud vermag bestaat uit blogposts, infographicseBooks, whitepapers plus meer.
Asana gaat bijvoorbeeld voorts dan den typische blog om eentje uitgebreide interactieve reisleider, eentje live webinar plus relevante cursussen te bieden.
Waterput: https://asana.com/guide
Dit is inhoud diegene relevant is voordat hun publiek, omdat ie hun helpt hun probleem op te lossen, te dit geval hoe Asana moeten wordt ingesteld.
Jou kunt zowel storytelling-technieken gewoontes wegens den voetlicht van jouw publiek te voorttrekken plus te interesseren. Samengevat, u maakt inhoud diegene visueel aantrekkelijk plus gemakkelijk te oplezen is. Zo bespreekt Prent Appetit zeer technische begrippen mits gezondheidstrends, gespecialiseerde producten plus biologische opties op eentje ongekunsteld methode, waardoor zij gemakkelijk te vatten zijn. Den leuke grafisch ontwerp helpt zowel.
Waterput: https://www.bonappetit.com/story/is-fake-meat-healthy
Mits u boeiende plus waardevolle inhoud kunt maken, bent u ja op weg wegens merkaffiniteit op te opbouw plus uw nering te toestaan groeien.
4. Analyseer uw merkrelaties
Merkrelaties zijn essentieel voordat bedrijven, omdat zij promoten gedurende ie creëren van vertrouwen plus loyaliteit tussen ie nering plus den klant. Dit zijn op hun rondje cruciaal voordat merkaffiniteit. Daarom moeten u uw merkrelaties analyseren wegens te zien waar zij aan toe zijn.
Er zijn verschillende methoden diegene u kunt gewoontes wegens merkrelaties te meten. U kunt enquêtes, focusgroepen, interviews plus analyses van sociale media gewoontes. U kunt zowel gegevens uit klantloyaliteitsprogramma’s of andere mechanismen voordat klantfeedback gewoontes wegens dit te beoordelen.
Via ie analyseren van uw merkrelaties moeten u met eentje veel zaken rekening liefhebben:
- Niveau van klantbetrokkenheid: Dit omvatten hoe vaak klanten interactie hebben met uw merknaam, hoe lang zij interactie hebben met uw merknaam plus watten voordat soort interacties zij hebben (positief of ontkennend). Klantbetrokkenheid vermag inzicht geven te hoe loyaal uw klanten zijn plus hoe waarschijnlijk ie is dat zij zaken met u blijven exporteren.
- Merkmeerwaarde: Dit is den waarde diegene klanten te uw merknaam geoefend. U moeten rekening liefhebben met zaken mits klanttevredenheid, merkherkenning plus merkloyaliteit. Merkmeerwaarde vermag u eentje idee geven van hoeveel uw klanten klaargemaakt zijn te voldoen voordat uw producten of instituten plus hoe waarschijnlijk ie is dat zij uw merknaam aan anderen aanbevelen.
Zodra jouw den relatie hebt geanalyseerd, weet jouw op welke gebieden jouw jouw moeten samenbrengen wegens dit te verbeteren. Mits u er bijvoorbeeld achter komt dat sommige van uw klanten eentje slechte ervaring hebben met uw verkooppersoneel, kunt u voordat hun trainingen organiseren. Of mits uw klanten u noch associëren logo ontwerp met uw merknaam kunt u uw logo herontwerpen zodat ie huis aansluit gedurende uw publiek.
5. Focus noch uitsluitend op leadconversie
Ie genereren van leads is essentieel, maar mits u zichzelf uitsluitend richt op ie omzetten van diegene leads te klanten, loopt u eentje waardevolle mogelijkheid mis wegens merkaffiniteit op te opbouw. Zorg voordat eentje solide tactiek voordat ie genereren van leads, maar focus zowel op ie leveren van waarde aan klanten, zelfs na den verwerving.
Ie is cruciaal wegens nipt dat stapje voorts te gaan plus uitstekende klantenservice te bieden wegens den klantervaring te verbeteren. Train uw klantenservicepersoneel wegens vriendelijk plus meegaand te zijn, plus stilte zij uit met den hulpmiddelen diegene zij nodig hebben wegens den problemen van klanten op te lossen. Wegens te reageren op den persoonlijke e-mail van dit klanten, kunt u gewoonte maken van software om e-mails te vinden
Reageer op terugkoppeling van klanten plus breng dienovereenkomstig wijzigingen aan.
Zo reageert Kimpton Hotel op elke terugkoppeling plus legt ie den nadruk op vooruitgang.
Waterput: https://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60795-d3226761-Reviews-Kimpton_Hotel_Monaco_Philadelphia-Philadelphia_Pennsylvania.html
Bied zowel beloningen plus incentives aan trouwe klanten. Vasthouden den roemen concurrerend plus bied waar mogelijk kortingen aan.
Mits u geen waarde biedt, kunt u geen leads of terugkerende klanten vooruitzien. Volg dit tips voordat eentje klantgerichte werkmethode.
Ter be
Ie opbouwen van eentje solide merkaffiniteit vermag eentje uitdaging zijn, maar ie is den moeite waard. Ie vermag u promoten ie verkoopvolume te vergroten plus zorgt voordat positieve mond-tot-mondreclame waarmee u nieuwe klanten kunt straktrekken.
Volg gewoon dit vijf tips wegens uw merkaffiniteit te verbeteren:
- Identificeer plus analyseer uw merkrelaties
- Vind den stem van uw merknaam plus onderhoud dit consequent
- Begrijp jouw publiek ja
- Maak boeiende plus waardevolle inhoud
- Richt u noch te veel uitsluitend op leadconversie
Vanwege den klantaffiniteit met uw merknaam te verbeteren, kunt u uw nering op den lange termijn vooruit promoten.
Welslagen!
Schrijven om DesignCrowd op dinsdag 28 maart 2023
DesignCrowd is eentje online marktplaats diegene logo-, website-, print- plus grafische ontwerpservices biedt om toegang te bieden totdat freelance grafische ontwerpers plus ontwerpstudio’s overheen den hele wereld.
[ad_2]
Source_link