Duitse autofabrikant Audi heeft eentje onthuld vlakvereenvoudigde versie van zijn kenmerkende vierring logowaardoor ie den nieuwste is te eentje reeks van auto merken wegens hun logo’s te vergemakkelijken.
Audi‘s viertal ringen zijn te dezelfde formatie gehouden, maar zij staan noch meer opwaarts plus zijn ontdaan van hun glanzende chromen kleur. Nu zijn den ringen wit plus omlijst om eentje dunne zwarte zoom of donkergrijs met zwarte randen.
Onderbrak den rebrand sluit Audi zichzelf aan onder automerken Volvo, Nissan Plus Opelonder andere diegene zowel driedimensionale logo’s hebben ingeruild voordat tweedimensionale versies.

Volgens ie onderneming is ie vereenvoudigde logo geproduceerd mits onderdeel van eentje rebranding diegene totdat doelwit heeft den aantrekkingskracht plus populariteit onder consumenten te versterken. Ie wordt uitgerold op alle nieuwe Audi-modellen.
“Den nieuwe tweedimensionale look schenken onze ringen eentje veel modernere plus nog grafischere make-over, hoewel hun meetkunde haastigheid identiek is aan den vorige”, aldus André Georgi, opperhoofd vormgeving onder Audi.
“Wij willen dat den viertal ringen er te den toekomst overal idem uitzien: te eentje weekblad, op jou smartphone of op eentje reclamebord – plus op of te den automaat”, vervolgde hij.
“Indien vooruitstrevend premiummerk richt Audi zichzelf op moderne klanten diegene waarde hechten aan hoogwaardig vormgeving plus voetlicht voordat detail”, voegde Audi-merkstrateeg Frederik Kalisch toe.



Audi, watten Latijn betekent luisteren, is van overtuiging dat den nieuwe kleurstelling duidelijker plus gemakkelijker herkenbaar is tegen verschillend gekleurde grilles plus achtergronden van automaat’s.
“Den dunne zwarte zoom rond den ringen zorgt voordat eentje consistente, hoogwaardige uitstraling, ongeacht den kleur van den automaat of den kleur van den radiatorgrille”, legt Georgi uit.
“Wij vasthouden ie consequent vrij van chroom met eentje contrastrijk zwart-wit uitwendig”, zei hij. “Onderbrak ie logo optisch op te fleuren, schenken ie wit den ringen eentje platte, hoogwaardige uitstraling, diegene weliswaar driedimensionaal te detail overkomt.”



Onderbrak ie merknaam beschreven mits “den beroemdste ringen ter wereld – overgeschreven van den Olympische ringen”, worden ie originele Audi-logo ontworpen te 1932.
Elke stadionring vertegenwoordigt eentje van den viertal individuele onafhankelijke autofabrikanten – Audi, DKW, Horch plus Wanderer – diegene fuseerden totdat Automaat Union AG te Saksen tijdens den wereldwijde recessie te den jaren dertig. Ie logo is ontworpen wegens den “onafscheidelijke unie van den viertal oprichters” te symboliseren.
Ie originele Audi-logo wasgoed enigszins gewijzigd te eerdere herontwerpen, maar den ringen bleven ongewijzigd te elk logo tijdens den 90-jarige geschiedenis van ie merknaam.
Afgeplatte ringen verschenen voordat ie voorgerecht te digitale omgevingen zoals online marketingcommunicatie te 2016 “mits gevolg van digitalisering”.



“Onze visie is wegens den bedrijfsidentiteit van ie digitale regio zoals onze voertuigen te verschuiven plus voertuigidentificatie voordat alle modellen te standaardiseren”, zei Georgi.
Andere automerken diegene selecteren voordat platte ontwerpen wegens huis onder eentje moderne klant te schreden, zijn Volvo, dat heeft vorig jaar het Iron mark-logo bijgewerkt naar een platte, minder kleurrijke versieevenals Toyota, dat gelanceerd worden een tweedimensionaal logo als onderdeel van de rebranding door bureau The&Partnership.
Den singeltje is met harmonie aan Audi.