Brits erfgoedmerk Burberry heeft ene onthuld logo dat ene paardensportriddermotief tweedehands dat meer dan 100 klas geleden voordat ie merknaam is geproduceerd, samen met ene serif lettertype.
Campagnebeelden versierd met ie nieuwe logo, dat wasgoed eerder deze week op Instagram geplaatstkondigde ie herontwerp aan mits “den eerste creatieve uitdrukking” onder leiding van den nieuwe chief creative officer Daniel Lee.

Den campagnebeelden volgden nadat ie merknaam zijn profiel had gewist van eerdere beeldhouwwerken plus inhoud onder leiding van Lee’s voorganger, den Italiaanse modeontwerper, Riccardo Tisci.
Den rebrand omvatten ene 122 klas oud motief, getiteld Equestrian Knight Vormgeving, dat den winnende inzending wasgoed van ene openbare wedstrijd wegens ene verrassend logo te ontwerpen voordat ie erfgoedmerk ter 1901.



Ie Equestrian Knight Vormgeving is ene motief dat overal is tweedehands Burberry‘s geschiedenis plus krijgt vorm mits ene paardrijdende ridder diegene ene vlag draagt diegene is gebrandmerkt met ie woord “Prorsum” – ene Latijns woord dat zichzelf vertaalt zoals vooruit.
Te ene verklaring legde Burberry uit dat ie nieuwe logo gebaseerd wasgoed op zijn geschiedenis.



“Ie nieuwe Burberry-logo is geïnspireerd op ie gegevensbestand”, aldus ie merknaam ter ene persbericht.
“Ie originele Equestrian Knight Vormgeving wasgoed den winnende inzending van ene openbare wedstrijd wegens ene verrassend logo te ontwerpen, omstreeks 1901. Ie ontwerp inhouden ie Latijnse woord ‘Prorsum’ dat ‘Voorwaarts’ betekent.”
Ongeacht den hippische iconografie worden ene verrassend lettertype onthuld dat terugkeerde zoals ene serif-lettertype plus verwees zoals den oudere woordmerken van ie luxemerk voorafgaand aan Tisci’s 2018 grafische identiteit rebrand.
Den rebranding van 2018 zag den Britse grafisch uitvinder Peter Saville ene schreefloos lettertype uitbouwen ter vervanging van ene Equestrian Knight-logo, dat ie merknaam sinds 1999 had geïdentificeerd. Saville ontwikkelde zowel ene monogram dat bestaat uit ter jawel grijpende plus mozaïekvormige TB’s.



Den Britse uitvinder Lee worden ter oktober 2022 aangekondigd mits chief creative officer van Burberry, slechts enkele dagen nadat Tisci zijn laatste collectie voordat ie merknaam had gepresenteerd. Lee leidde voorheen Bottega Veneta plus wasgoed verantwoordelijk voordat ie verrassend leven inblazen van ie Italiaanse erfgoedmerk.
Lee presenteert zijn eerste collectie op 20 schrikkelmaand onder Burberry tijdens den London Fashion Week.



Te ander recent televisiejournaal overheen modemerken, Italiaans modehuis Ferragamo onthulde in september 2022 een nieuw logo dat is ontworpen vanwege Saville. Den nieuwe identiteit transformeerde ie handgeschreven logo ter ene op makker geproduceerd schreeflettertype dat zullen verwijzen zoals stenen inscripties.
Den fotografie is vanwege Tyrone Lebon.
Dezeen is op WeChat!
Klik hier wegens den Chinese versie van dit wetsartikel te oplezen op ie officiële WeChat-account van Dezeen, waar wij dagelijks architectuur- plus ontwerpnieuws plus projecten spenderen ter Vereenvoudigd spleetoog.