[ad_1]

Franse autofabrikant Citroen heeft eentje nieuwe onthuld logo dat herinnert aan ie originele logo van ie merknaam uit 1919, wegens ie start van eentje “dynamisch tijdvak” te markeren plus zijn missie wegens elektrische voertuigen toegankelijker.

Ie nieuwe logo, dat is vervaardigd ingevolge den Citroen ontwerpteam plus wereldwijd merkontwerpbureau Stellantis ontwerpstudioziet den terugkeer van ie ovaal wegens den twee dubbele punthaken van den autofabrikant te omsluiten – twee tegenovergestelde V’s diegene doet denken aan visgraatpatronen.

Den punthaken zijn zowel vernieuwd wegens dikker plus “meer vooraanstaand” te zijn dan te ie origineel, terwijl ie ovaal is verzacht plus uitgerekt.

Een wit Citroën auto-logo
Citroën heeft eentje verrassend logo onthuld dat lijkt op ie originele logo uit 1919

Volgens Citroën zijn dit wendingen eentje hommage aan ie eerste logo van ie merknaam dat worden aangenomen ingevolge oprichter André Citroën, terwijl ie tegelijkertijd vertrouwd plus weliswaar “modern plus nieuwerwets” aanvoelt.

“Nu wij par aan waarschijnlijk ie uiterst opwindende kapittel te onze roemruchte 103-jarige geschiedenis, is den tijdstip voldragen voordat Citroën wegens eentje ​​moderne plus eigentijdse nieuwe look aan te nemen”, aldus Citroën-topman Vincent Cobée.

“Onze nieuwe identiteit is eentje stijlvol symbool van vooruitgang, vermits wij onze klanten lichamelijk plus emotioneel te vervoering brengen ingevolge ervoor te zorgen dat hun hele ervaring – met name elektrisch rijden – betaalbaarder, comfortabeler plus plezieriger is, ongeacht hun willen plus behoeften”, voegde Cobée toe.

Een rood Citroën-logo op een zwarte auto
Ie logo wordt vanaf medio 2023 op alle Citroën-auto’s uitgerold

Ie logo, ie tiende uitgestrekte herontwerp voordat ie merknaam, zullen staart september voordat ie voorafgaand wordt tweedehands op eentje conceptuele Citroën-familiewagen, voordat ie vanaf medio 2023 wordt uitgerold zoals alle Citroën-modellen.

Ie vervangt ie vorige twee grotere gearceerde punthaken-logo van ie onderneming, dat voordat ie onlangs is bijgewerkt te 2016.

Hoewel ie logo eentje terugkeer zoals ie verleden is, beweert ie merknaam dat ie den overstap zoals elektrische voertuigen betekent, zoals den Ami One Concept elektrisch voertuigontworpen mits alternatief voordat zowel deelfietsen mits wagen’s.

“Ingevolge onze roots te omhelzen plus onze identiteit op eentje moderne methode te herinterpreteren, zenden wij eentje duidelijke teken zoals iedereen dat terwijl wij trouw blijven aan onzerzijds merk-DNA, den zaken drastisch veranderen erbij Citroën”, aldus Laurent, rector marketing plus communicatie erbij Citroën. Barria.

Citroën-logo's door de geschiedenis heen
Ie vervangt ie vorige symbool met dubbele punthaken, dat te 2016 is bijgewerkt

Citroën is noch den enige autofabrikant diegene zijn logo aanpast aan ie elektrische tijdvak. Ter den uitblinker wegens consumenten te overtuigen wegens overheen te stappen op wagen’s op batterijen, hebben verschillende bedrijven eentje rebranding doorgevoerd.

Dit omvatten ie Amerikaanse autobedrijf General Motors, dat maakte de eerste substantiële logowijziging in meer dan een halve eeuw als onderdeel van de verschuiving naar een elektrische toekomst. Zo zowel den Duitse producer Volkswagen lanceerde een reeks volledig elektrische auto’s met de aankondiging van een herzien logo.

Andere autofabrikanten diegene recentelijk bijgewerkte logo’s hebben onthuld, zijn den Britse welstand autofabrikant Aston Martin, diegene schakelde de legendarische ontwerper Peter Saville in om het gevleugelde embleem opnieuw te ontwerpen.

Ter den tussentijd, De Zweedse autofabrikant Volvo heeft een platte versie van zijn al lang bestaande Iron Mark-logo onthuld te eentje lange opsomming van autofabrikanten diegene zijn teruggekeerd zoals platte logo’s.

[ad_2]

Source_link

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *