UV Mapping voor newbies is erg ingewikkeld omdat ze niet de juiste aanpak gebruiken voor het uitpakken.
Daarom worstelen vooral kunstenaars met Unwrapping.
Laten we er meteen in duiken.
Stap #1 Begrijpen
Eerst moet u iets weten over UV en uitpakken, U en V zijn horizontale en verticale assen.
In eenvoudige taal worden Challenge 2D-afbeeldingen in 3D-modellen uitpakken genoemd en het is essentieel voor textuur met hoge resolutie.
De meeste junior artiesten gebruiken de automatische methode voor het uitpakken, daarom zijn hun textuurresultaten van lage kwaliteit.
U kunt de 3D-modellen uitpakken met behulp van verschillende technieken en een paar technieken zijn Automatisch, Planner, Cilinder, Bolvormig, Tegenrek.
Stap # 2 Ken de instruments en scripts
Als je sneller wilt uitpakken, moet je een aantal geweldige UV-mappingtools kennen.
1. NightShade UV-editor
Nightshade is een free of charge en krachtig script voor Autodesk Maya. Het breidt de Maya UV-functionaliteit uit.
Het heeft veel geweldige functies, zoals een rechte rand, uv-rand sneller snijden enz.
2. Rizmo UV

Rizmo is een zeer krachtige device vanwege een aantal geweldige functies en je kunt deze geweldige device downloaden van deze web site.
Sommige functies die ik leuk vind, zijn topocopy, polyloop-selectie, automatische naad, enz.
3. HeadUS UV-indeling
Headus UV-indeling is een op zichzelf staande software program voor het uitpakken en is beschikbaar voor Home windows-, macOS- en Linux-platforms.
Het is freemium-software, Fundamental-tools beschikbaar in de free of charge versie en een geavanceerde device beschikbaar in de premium-versie.
Je kunt het dus eerst proberen met de basisfunctionaliteit en als het je bevalt dan kun je de professionele versie kopen.
Enkele van de belangrijkste functies van deze device zijn Edge loop-detectie, Symentary-bewerking, Automatisch inpakken, Edge rechtzetten, enz.
Stap # 3 Leer de foundation
Ik weet niet welke software program je gebruikt, maar de technieken zijn hetzelfde.
Ik gebruik Autodesk Maya als de belangrijkste 3D-modelleringssoftware en uitpakken met NightShade UV Editor-scripts.
Maakt u zich geen zorgen als u andere software program gebruikt. Hier is een eenvoudige uitpak-tutorial voor de meest populaire software program.
1. Autodek Maya
In deze videotutorial begeleidt JL Mussi je bij het uitpakken van een eenvoudig object in Maya.
Ook deelt hij verschillende suggestions en technieken die je helpen om UV goed te begrijpen.
2. Blender
Darrin Lile deelt een geweldige video-tutorial over Blender uv-mapping. Dit is de stapsgewijze zelfstudie en iedereen kan het gemakkelijk begrijpen.
Ik heb veel artikelen en video-tutorials gezien, maar ik denk dat je deze video-tutorial gemakkelijk kunt begrijpen.
3. ZBorstel
ZBrush is geweldig voor Character UV-mapping omdat je een personage in een seconde kunt uitpakken met de ZBrush UV Grasp-plug-in en Polygroup.
Maar je moet begrijpen hoe de ZBrush UV Grasp-plug-in en polygroep werken en veel oefenen.
Hier is een video-tutorial voor polygroepen: –
Stap # 4 Ga verder
Als je eenmaal de foundation begrijpt, moet je voor geavanceerde technieken gaan. Ik hoop dat je de basistechnieken voor uitpakken begrijpt.
Nu is het tijd om geavanceerde uitpaktechnieken te leren.
Als je een personagekunstenaar bent, weet je dat het uitpakken van een personage een enorme pijn is.
Als je het moeilijk hebt of efficiënte technieken wilt leren om het personage uit te pakken, moet je deze video bekijken.
In deze videozelfstudie deelde FlippedNormal een stapsgewijs proces om een volledig 3D-personage uit te pakken met behulp van Autodesk Maya.
Na het kijken en oefenen zou je het uitpakken van het gezicht moeten leren. Maak je geen zorgen FlippedNormals deelt hiervoor ook een stapsgewijs proces.
Het uitpakken van het harde oppervlak is ook ingewikkeld, saai en tijdrovend voor newbies.
Als beginnende artiest moet je het basisobject met een laborious oppervlak uitpakken. Als je een modelbouwer van harde oppervlakken bent, moet je deze video-tutorial bekijken.
In deze video-tutorial leert u op een snelle en gemakkelijke manier het uitpakken van wapens.
Nu is het jouw beurt
Ik vertel je al de reden waarom UV Mapping voor newbies tijdrovend is, maar je kunt het 3D-model sneller uitpakken als je oefent en de juiste instruments en technieken gebruikt die ik eerder noemde.
U kunt het opmerkingengedeelte gebruiken als u twijfels, suggesties of suggestions heeft.