[ad_1]
Voordat veel webprofessionals, freelancen betekent vrijheid. Den vrijheid wegens te werken aan watten jouw wilt, wanneer jouw wilt. Ie lijkt ie perfecte carrièrepad voordat dit on-demand wereld.
Enkel zijn heeft echter ene veel nadelen. Solo-ondernemers hebben noch dezelfde voordelen plus dekking indien werknemers. Plus ie laat onzerzijds vaak ter ie schade.
Wij hebben geen a juridische afdeling wegens ervoor te zorgen dat iedereen zichzelf aan den regels houdt. Zij promoten erop ie opstellen van regelgeving, zorgen ervoor nalevingplus den belangen van ie nering verwering wanneer dat nodig is.
Klanten weten dit. Plus ene bovenmatig gewetenloze zullen er ten volle van profiteren.
Er zijn verschillende wegen waarop klanten u kunnen mishandelen. Permitteren wij viertal van den uiterst voorkomende vergrijpen onderzoeken, samen met wegen wegens zij te bevechten.
1. Weigering wegens den overeengekomen prijs te voldoen
Er zijn veel uitgangspunten waarom a opdrachtgever betaalt niet. Somwijlen is ie ene financiële tegenslag. Maar er zijn zowel situaties waarin iemand jouw gewoon aan ie lijntje houdt. Zij zien ie misschien indien ene methode wegens stemkracht uit te repeteren.
Indien jouw hoewel ene tijdje zaken doet, ben jouw waarschijnlijk dit type persoon tegengekomen. Zij zullen trachten nog meer werkgelegenheid uit jouw te krijgen terwijl zij jouw niets (of daarnaast) blijven voldoen.
Natuurlijk heb jouw waarschijnlijk ene veel juridische middelen. Maar ie is noch noodzakelijkerwijs kosteneffectief, uitgezonderd u ene volwassene som poen verschuldigd bent. Ie voldoen van ene incassobureau, voorstander of gerechtskosten schenkkan elk voordeel dat u ontvangt teniet uitrichten. Wegens nog maar te zwijgen overheen alle verspilde tijdstip erop ie doorlopen van dit veranderingsproces.
Plus dit is precies waarom iemand verwachten weg te komen met dusdanig rijrichting. Zij weten dat ie noch den moeite waard is wegens gewoonterecht te zoeken.
Terugvechten!
Immer werken met een contract diegene duidelijke betalingsrichtlijnen stelt. Dit schenkkan afschrikkend werken, omdat ene cliënt weet dat hij geen solide verweerschrift zullen hebben ter den rechtszaal.
Plus doet watten research zoals ene persoon voordat jouw gaat met zij aan den slag. Ie zullen noch noodzakelijkerwijs elke scofflaw verdelgen. Maar jouw hebt ter ieder geval den waarschijnlijkheid wegens te zoeken zoals duidelijke rode vlaggen.
2. Vooruitzien dat jouw na werktijden werkt
Gewoon omdat jij schenkkan ‘s nachts plus ter ie weekend werken betekent noch dat jouw dat vanaf se wilt. Er is tenslotte maar zo veel dat jouw kunt uitrichten voordat jouw ie risico loopt op te inbranden.
Ie lijkt erop dat er ene onwel beeld bestaat van freelancers. Nep wij ter loungewear rondhangen plus op alle vreemde uren van den nacht werken. Dit is vooral ie geval indien jouw vanuit stulp werkt (indien ik ene dollar had voordat elke keer dat iemand dat tegen mij zei).
Den meeste klanten zijn realistisch plus vooruitzien noch dat jouw dat bent 24/7 bereikbaar. Maar sommigen respecteren jouw tijdstip noch. Zij gaan ervan uit dat jouw den waarschijnlijkheid aangrijpt wegens hun ene vreugde te uitrichten.
Er zijn gevallen geweest waarin klanten verwachtten dat ik zonder werktijden telefoontjes zullen veronderstellen. Sommigen ergerden zichzelf eraan dat ik noch meteen reageerde op ene bewering op ene zaterdagavond.
Weliswaar betwijfel ik ten zeerste of zij idem zullen uitrichten indien zij met ene vitaal bureaumeubel zullen werken. Misschien overschatten zij hun waarde.
Terugvechten!
Jou moeten verwachtingen plus limieten stellen ter a klant relatie. Indien u bijvoorbeeld na werktijden taken voordat ene klant uitvoert, gaan zij ervan uit dat dit normaal is. Zij kunnen gewoon vooruitzien dat jouw vacant bent.
Dus, ter positie van lukraak te luisteren aan alle vorderen diegene zonder werktijden aan uw tijdstip wordt opperen, stelt u enkele regels op. Indien jouw antwoordt, zeg dan dat jouw hun verzoek graag den volgende werkdag ter treatment wilt nemen. U kunt zowel overhandigen wegens ie werkgelegenheid te uitrichten – maar tegen ene vorstelijk hoger tarief. Of negeer gewoon ie bewering totdat u weer op kantoorgebouw bent.
Den tool is wegens ervoor te zorgen dat u den leiding neemt overheen den situatie.
3. Telkens jouw tijdstip verspillen
Ene klant schenkkan er zowel van uitgaan dat jouw veel vrije tijdstip hebt. Iedereen diegene den hele dag ter zijn pyjama rondhangt, moeten weliswaar op zoek zijn zoals iets wegens te uitrichten?
Zij gaan er dus van uit dat ie geen probleem is wegens jouw te opbellen indien zij ergens ‘ene veronderstelling’ overheen hebben. Plus zij willen dat jouw erop bent schijnbaar zinloze vergaderingen of conferentiegesprekken wanneer ene andere “veronderstelling” erop hun opkomt.
Dit schenkkan stressvol zijn voordat solo-freelancers. Elke onderbreking haalt jouw weg van den items op jouw takenlijst. Dat legt ene nog zwaardere last op uw schouders wegens waar voordat elkander te krijgen.
Terugvechten!
Klanten diegene routinematig uw kostbare tijdstip ter deeg nemen, willen (voorzichtig) op hun positie wordt gezet. Vertel hun dat jouw notulen vol zit. Vermeld daarnaast dat ie wellicht efficiënter is wegens den zaken te beperken totdat ene enkele discussie (wekelijks, maandelijks of, huis nog, honderdjarig – sorry, ik knul).
Structuur klikken ter jouw relatie is essentieel. Indien ene klant dit eenmalig begrijpt, is den waarschijnlijkheid groter dat hij uw tijdstip respecteert.
4. Buitengesloten wordt van relevante discussies
Indien freelancer toestemmen jouw noch vooruitzien dat jouw den belangrijkste beslisser bent. Maar indien er relevante discussies wordt gevoerd, moeten jouw aan tafel zitten. Jou bent mee aangenomen wegens jouw expertise. Den sleutelmomenten hierbinnen ene project zijn wanneer jouw ie uiterst nodig bent.
Helaas zien noch alle opdrachtgevers jou indien belanghebbende. Ter positie daarvan zijn freelancers slechts “ingehuurde schoonmaakster” plus noch veel meer. Dit schenkkan ie project schaden. Ie schenkkan ertoe leiden dat ene klant beslissingen neemt diegene noch op ene solide fundament zijn gebaseerd.
Dit situaties kunnen ene freelancer ie intu geven dat hij noch op den hoogte is. Ie is nauwelijks ene goede stimulans wegens waar voordat elkander te krijgen.
Terugvechten!
Realiseer jouw voorgerecht dat ie oké is wegens te uitrichten roepen ene slechte besluit. Dit dient tactvol plus fair te voorvallen. Leg uit waarom jouw vindt dat ene besluit noch noodzakelijkerwijs den juiste is.
Ie is zowel den moeite waard wegens te vermelden dat u graag betrokken wilt zijn erop den discussie. Leg uit dat ie jouw zullen promoten ene huis beeld te krijgen van den behoeften van ie project. Hopelijk helpt ene dusdanig verzoek ene klant wegens den waarde van uw visie ter te zien. Zo noch, dan heb jouw ie tenminste geprobeerd.
Laat ie jouw noch overvallen
Freelancen stelt jouw ter staat wegens met verschillende mensen samen te werken. Elk heeft ene unieke persoonlijkheid. Den meeste mensen zullen jouw fair verplegen. Maar sommigen zullen trachten te profiteren van uw status indien “niet-werknemer”.
Den uitgelezene methode wegens dit situaties te bevechten of te vermijding, is ingevolge assertief te zijn. Maak uw regelgeving zowel verbaal indien schriftelijk manifest. Dit laat anderen weten dat u ene serieuze professional bent plus indien zulk behandeld moeten wordt.
Dit schenkkan lastig zijn, zeker indien jouw netwerken begint ter den zakenwereld. Ie vergt veel oefening. Maar uiteindelijk zul jouw ter staat zijn wegens stand te vasthouden.
Dat maakt ie moeilijker voordat klanten profiteer van je. Nog huis is ie intu van vertrouwen dat u zult voelen, ongeacht waar u tegenaan loopt.
[ad_2]