Technologie heeft den wijze veranderd waarop wij zoals naslag luisteren. Toegang totdat miljoenen nummers plus luisteren zoals klanken van hoge kwaliteit, waar dan zowel, is nog nooit zo eenvoudig geweest. Indien jouw ene muzieklogo wilt maken met onze logomaker, permitteren wij dan vantevoren ooit loeren zoals ie vertelsel van ie beroemdste muziekstreamingplatform van dit digitale tijdvak: ie Spotify-logo.
Jou ziet ie Spotify-logo tegenwoordig op talloze smartphones, tablets plus computersystemen. Maar heb jouw er uiteindelijk overheen nagedacht hoe dit muziek-logo kwam totdat leven?
Televisiekanaal indien andere weten merken heeft elk logo ene vertelsel. Vandaag doorspreken wij met onzerzijds den geschiedenis van Spotify logo ontwerp!
Eentje kort totaalbeeld van Spotify
Ter den digitale wereld van vandaag is ie moeilijk wegens iemand te vinden diegene niets van Spotify ge weet. Indien ene van ‘s werelds uiterst uitgebreide streamingaanbieders van hoogwaardige naslag, kun jouw dit zien groen en wit logo op zowat ieders toestellen.
Concurreren met Appel naslag, tradities miljoenen mensen Spotify wegens zoals hun favoriete nummers van hun favoriete kunstenaars te luisteren plus te jammen. Jou kunt zowel ene persoonlijke afspeellijst maken wegens jouw favorieten via te liefhebben plus zij immer plus overal te luisteren!
Wist jouw dat Spotify ene nieuwe functie heeft uitgebracht genaamd ‘Karaoke Mode’, waar jouw jouw hart kunt zingen overheen instrumentals terwijl den songtekst op ie scherm verschijnt? Probeer ie nu!
Spotify heeft meer dan 489 miljoen maandelijkse actieve luisteraars plus 205 miljoen premium abonnees.
Met zijn eersteklas functies, snelle streaming plus eersteklas kwaliteit is ie geen verrassing dat Spotify straks ie symbool zou zijn voordat muziekstreaming – nipt zoals Google is den go-to-zoekmachine geweest!
Overgeschreven van zijn functionaliteit plus indrukwekkende functies, is Spotify zowel gemakkelijk te thuisbrengen wegens zijn eenvoudig embleem!
Indien u van project bent wegens ene streaming platform-logoblijf oplezen terwijl wij den trektocht zoals welslagen van dit muziekgigant met zijn logo ontdekken.
Spotify-logo doorheen den jaren heen
Ter tegenstelling totdat andere beroemde logo’s met ene spannende geschiedenis heeft Spotify slechts drietal keer van logo veranderd.
Ie merknaam schenkkan verschillende wendingen hebben ondergaan indien jouw ie huidige logo vergelijkt met ie eerste ontwerp. Ie merknaam heeft slechts twee belangrijke herzieningen ondergaan, maar zijn uitstraling plus populariteit zijn onveranderd gebleven.
Permitteren wij ooit loeren hoe Spotify vanaf ie start zijn logo heeft gewijzigd:
2008-2013
Vertrouwd indien ie originele Spotify-logo, had den eerste versie ene vierkante vorm plus ene woordmerk. Den groen vierkant logo heeft traject randen, terwijl ie witten lettertype ene duidelijke omtrek heeft.
Indien jouw zoals dit logo kijkt, zie jouw waarschijnlijk den letterteken O te ie woordmerk. Den merknaam lijkt op dansende letters, maar den letterteken O staat iets zoals bovenin plus heeft drietal strepen met verschillende gewichten erboven.
Watten denken jouw van den drietal strepen logo vertegenwoordigt? Zij vertegenwoordigen ie sound van naslag of ene Wi-Fi-logo!
2013-2015
Ie eerste ontwerp van ie logo van ie merknaam duurde slechts vijf klas voordat ie volledig opzienbarend worden. U zult merken dat zowel ie vierkant indien ie woordmerk nu verdwenen zijn. Den enige factor diegene den uitvinder heeft voorbehouden, is den citroengroene kleur van den vorm, diegene nu te ene ronde met drietal boogvormige oprichten staat.
Vergelijken met den groene oprichten van den vorige zijn zij nu wit plus dikker. Den naam van ie merknaam staat nu toepasselijk ongeacht den cirkel-logo plus is getransformeerd van wit zoals zwart.
2015-heden
Den tweede versie van ie Spotify-logo eindigde te ene tijdsperiode van twee klas te 2015. Vergelijken met den vorige variant hebben den ontwerpers echter slechts ene kleine wijziging ge, maar welnu ene effectieve!
Den cirkelvormig logo plus woordmerk zijn nu heldergroen van citroengroen, terwijl den oprichten wit blijven.
Vergelijk den twee voorgaande logo’s plus jouw ziet dat den juiste tinten zeker ene rol van significatie spelen te den wijze waarop jouw jouw merknaam presenteert.
Lees meer wegens den juiste tinten effectief te uw branding op te nemen kleur psychologie wegens te vatten waar elke kleur voordat staat.
Ontwerpelementen van ie Spotify-logo
Indien jouw zoals ie algehele ontwerp van ie Spotify-logo kijkt, kun jouw dan meteen zien dat ie ene muziekstreamingservice is? Ie zinnebeeld bestaat uit verschillende logo-elementen diegene ene belangrijke rol spelen te den hele uitstraling van uw logo.
Ter dit sector zullen wij den verschillende ontwerpelementen van ie Spotify-logo onderzoeken:
Vorm
Van den drietal variaties gebruikte Spotify twee vormen: den vierkant logo plus den cirkel-logo. Indien jouw den studeert psychologie van vormen, weet u hoe ene vaststellen vorm van stem is op hoe mensen uw merknaam waarnemen. Permitteren wij den twee kort doorspreken:
Vierkant
Voordat ie allereerste ontwerp gebruikte ie merknaam ene gecompleteerd vierkant. Indien jouw uitsluitend zoals den vierkante vorm kijkt, wil Spotify zijn gebruikers permitteren weten dat hun merknaam staat voordat stabiliteit, unie, oprechtheid plus stevigheid.
Jou zult nooit zonder ideeën komen te zitten indien jouw ene vierkante logo’s!
Cirkelvorm
Spotify verschoof van ene vierkante zoals ene kring plus tweedehands ie totdat nu toe. Wereld, zon plus maan – cirkels zijn overal! Bekijk den bekende merken wereldwijd; jouw ziet veel cirkellogo’s te den tabel.
Cirkelvorm staat voordat heelheid, inclusiviteit, potentieel plus volmaaktheid. Dus indien u wilt dat uw merknaam den genoemde weergeeft, ga dan voordat ene cirkellogo.
Voorbeeldfiguur
Jou weet dit misschien noch, maar iconen zijn essentiële elementen te uw branding! Alle drietal varianten van Spotify hadden ene geluidsgolf-logo. Maar weet jouw watten ie betekent? Den drietal oprichten staan voordat golven of muzikale energie, waardoor mensen ie idee krijgen dat Spotify ene muziekbedrijf is.
Den horizontale lijnen logo staat voordat ene instinct van rust, vrijheid plus nooit eindigend. Den drietal belangrijkste emoties diegene jouw krijgt indien jouw zoals jouw favoriete nummers luistert te den Spotify-app!
lettertypen
Ie Spotify-woordmerk bevindt zichzelf te ene aangepaste versie van ie Gotham-lettertype, ene schreefloos lettertype dat uit rechte oprichten bestaat. Hoewel ie concern begon met ene serif-lettertypeie veranderde ie snel te zijn vriendelijkere tegenhanger, den schreefloos lettertype.
Met zijn dikke, rechte oprichten diegene gemakkelijk te oplezen zijn plus prettig wegens zoals te loeren, kun jouw veel zei overheen den identiteit van Spotify plus hoe ie probeert te klikken met zijn publiek.
Tinten
Den emoties diegene tinten jouw kunnen permitteren voelen, varen sterk uiteen. Spotify gebruikte te zijn variaties slechts drietal tinten: zwart, wit plus groenkleurig. Permitteren wij zij ene voordat ene bekijken.
Zwart
Zwarte logo’s symboliseren verfijning, potentieel, gratie plus leiderschap. Spotify gebruikte ie indien den kleur van zijn merknaam te den tweede versie van zijn logo wegens positieve emoties weer te geven plus zijn merknaam te vestigen.
Wit
Witte logo’s wordt sterk geassocieerd met vlekkeloosheid, onschuld plus zuiverheid. Merken diegene eenvoudigheid plus frisheid willen promoten, kunnen witten logo’s tradities. Spotify gebruikte witten geluidsgolven, diegene den groene kleur juist aanvulden.
Groente
Indien jouw mensen vraagt welke kleur ie Spotify-logo heeft, is ie weerwoord groenkleurig. Indien ene genezende plus vrolijke kleur geven groenkleurig ene instinct van sereniteit, rust plus vooruitgang. Indien jouw wilt dat jouw klanten zichzelf rustig voelen, nipt zoals Spotify haar gebruikers ene ontspannen instinct geven, gewoonte dan ene groen embleem!
Ontwerp vandaag nog jouw muzieklogo!
Eenvoudige plus gemakkelijk te onthouden logo’s kunnen u promoten ene merkimago op te opbouw dat klanten onmiddellijk kunnen thuisbrengen. Nu wij meer te weten zijn gekomen overheen den significatie plus geschiedenis van ie Spotify-logo, kun jouw gerust reageren op welk beroemd merknaam jouw wilt dat wij ie volgende doorspreken.
Ben jouw op zoek zoals ene inherent concern te den muziekindustrie? Maak binnenshuis enkele minuten uw logo-ontwerp met onze logo-maker! Visite onze webstek, voer uw bedrijfsnaam te plus blader doorheen duizenden creatieve logosjablonen diegene u kunt bijstellen.
Verstrooid vandaag uw liefde voordat tempo, wijs plus samenklank met uw muzieklogo!
Lees hier meer overheen den geschiedenis van ie logo:
Schrijven doorheen DesignCrowd op maandag 13 maart 2023
DesignCrowd is ene online marktplaats diegene logo-, website-, print- plus grafische ontwerpservices biedt doorheen toegang te bieden totdat freelance grafische ontwerpers plus ontwerpstudio’s overheen den hele wereld.