[ad_1]
Ie komt vrij vaak voordat dat ontwerpers zeuren overheen den terugkoppeling van slechte kwaliteit diegene zij hebben ontvangen van belanghebbenden of klanten. “Zij zeiden mij letterlijk dat ik ie logo groter moest maken!” zij maakten misschien moppen, of: ‘Zij vertelden mij ‘dat ie gewoon noch juist voelde’, maar konden noch uitleggen waarom. Watten moeten ik ermee?” Onze reactie is veelal dat wij onzerzijds invoelen ter onze arme collega – wij zijn er tenslotte iedereen nu ooit geweest – plusteken lachen wegens den domheid van klanten.
Dit soort interactie schenkkan ene groots hechtingsmoment zijn met ene collega-ontwerper. Weliswaar, mits ene industrie diegene bedoeld is wegens juist ter te zijn empathie met mensen misschien missen wij hier iets, vooral mits wij merken dat wij dit soort terugkoppeling vrij regelmatig krijgen. Misschien is ie noch iedereen den schuld van diegene stomme collega of klant. Misschien heeft ie er zowel mee te maken hoe wij onzerzijds werkgelegenheid voorleggen, den vragen diegene wij stellen plusteken wanneer wij ervoor uitzoeken wegens zij te stellen.
Watten gaat er mis
Ik heb meer slechte ontwerppresentaties meegemaakt dan ik wil beschouwen, met ontwerpers diegene elke ontwerpbeslissing diegene zij uiteindelijk hebben genomen doornemen.
“Vooraf heb ik dit geprobeerd. Dat heb ik waarna geprobeerd. Ik hield noch van hoe dit werkte, dus probeerde ik iets verschillend, plusteken ie voelde huis.
Ie is nep jouw om ene diavoorstelling zit van den babyfoto’s van iemand verschillend of vakantiekiekjes of ene zuigeling dat terugkomt van schoolgebouw plusteken praat overheen den spannende vingerverfles diegene zij nipt hebben gehad. Super veelbetekenend voordat hun, maar behoorlijk slaapverwekkend voordat alle anderen.
Ie is dan zowel geen wonder dat den surplus van den mensen ter den ruimte den neiging hebben wegens hun kritische vermogens uit te schakelen — er wordt namelijk geen zakelijke problemen verdeeld of belangrijke beslissingen genomen — plusteken met den uitvinder mee te gaan op ene stapsgewijze tour om hun Figma-geschiedenis, schattig wegens terug zoals den ruimte te wordt geslingerd met den onsterfelijke woorden:
“Dus watten denken jouw?”
Op dit punt komen den leidinggevenden weer ter aktie. Er is hun gevraagd watten zij denken, plusteken mits er één ding is dat leidinggevenden graag doet, dan is ie terugkoppeling geven. Dus zij komen hierbinnen met ene omlijsting met spullen diegene zij subjectief noch wieg vinden:
“Dat lijkt te vitaal. Dit ziet er volks uit. Ik hou noch van dit kleur. Kun jouw dit landstreek watten meer toestaan opvallen?
Meningen, meningen, meningen. Dat is precies watten den uitvinder heeft gedaan noch wil.
Dus, hoe doorbreek jouw dit ringetje?
Ie verzoek wegens terugkoppeling inkaderen
Ter positie van ene lineaire casestudy te voorleggen diegene elke ontwerprevisie laat zien, is ie eerste watten u hoeft te doet ie probleem ter speelkaart te brengen. leg uit watten er mis is met ie huidige ontwerp plusteken welk probleem jouw probeert op te lossen met den nieuwe versie. Vormgeving is tenslotte bedoeld wegens problemen op te lossen ter positie van mooie plaatjes, weliswaar?
Mits jouw onderweg ene twee doodlopende wegen wilt toestaan zien plusteken ie toneelstuk wilt vertonen, is dat prima. U moeten dit echter uitleggen ter termen van den probleem wordt opgelost ter positie van vage spullen te zeggen zoals “Dit lettertype werkte noch” of “Wij hadden ene huis kleurenschema nodig”, omdat zulke spullen subjectieve meningen zullen oproepen.
Ga ter positie daarvan, wanneer u ie definitieve ontwerp presenteert, op tactisch niveau ter gesprek met den belanghebbenden leg uit hoe ie nieuwe ontwerp ie probleem oplost. Of nog huis: Leg uit hoe jouw gaat uitproberen/bewijzen hoe ie ie probleem oplost plusteken met hoeveel.
“Wij gaan dit release volgende week uitbrengen plusteken wij zullen tegen ie einde van den maand te u terugkomen met enkele cijfers.”
Dit is veel huis dan ene vage “Watten denken jouw?”
Weeskind specifiek
Mits jouw huwelijk op zoek bent zoals terugkoppeling, weeskind dan specifiek zoals watten voordat soort terugkoppeling jouw zoekt. Bent u op zoek zoals opmerkingen overheen den visuele stijl, of zijn diegene nu vastgelegd via uw ontwerpsysteem/merkrichtlijnen? Vaak ben jouw noch zozeer op zoek zoals terugkoppeling mits welnu wegens te vatten of zij ie ermee ooit zijn dat dit uitkomst ie genoemde probleem oplost. Dus mits dat is watten jouw zoekt, vraag ie hun.
Mits u denkt dat er controversiële problemen zijn met ie ontwerp, meld dit dan van tevoren. Dus ter positie van te wachten totdat den Chief Marketing Officer vraagt zoals den opt-out-checkbox, kunt u hem bijvoorbeeld toestaan weten dat dit is gewijzigd ter opt-in voordat voldoen aan de AVG.
Mits jouw terugkoppeling krijgt, ga er dan noch immermeer van uit dat jouw gevraagd wordt iets ter ie ontwerp te veranderen. Ie is intact redelijk wegens ontvang den terugkoppeling mits ene gift (kosteloos raadgeving) plusteken laat mensen weten dat u rekening zult liefhebben met watten zij zeggen.
Mits jouw noch zeker weet of den terugkoppeling ene verzoek is, aarzel dan noch wegens dit te verhelderen. Mits diegene persoon noch den DRI (rechtstreeks verantwoordelijke persoon) is, laat hem dan weten dat u hem ter den DRI zult leiden voordat definitieve goedkeuring. Leidinggevenden trachten vaak schattig maar inschikkelijk te zijn, dus ie is jouw taak wegens ie probleem ter speelkaart te brengen plusteken hun terugkoppeling op den juiste wijze te kanaliseren.
Weeskind noch vreesachtig wegens te zeggen:
“Wij zijn op dit ogenblik noch op zoek zoals terugkoppeling op den beeldtaal, maar welnu op X!”
Watten diegene X zowel toestemmen zijn, natuurlijk.
Zoek geen externe validatie. Vraag wegens (werkelijke) terugkoppeling
Ontwerpers vragen vaak wegens terugkoppeling aan ie einde van ene presentatie terwijl dat werkelijk noch nodig is. Ie is volkomen redelijk wegens ene presentatie ter te kaderen mits ene update plusteken iets te zeggen ter den trant van:
“Wij zijn ter dit stadium noch op zoek zoals terugkoppeling.”
Ontwerpers willen wanhopig gewaardeerd wordt, dus ie verzoek wegens terugkoppeling aan ie einde van ene presentatie schenkkan ene onhandige poging zijn wegens watten lofdicht te vragen.
Jij zegt:
“Watten denken jouw?”
Wanneer jouw huwelijk bedoelt:
“Help alsjeblieft mijn kwetsbare ego te ondersteunen plusteken vertel mij hoe groots ik ben!”
Helaas werkt dit onbewuste behoefte aan externe validatie regelmatig averechts plusteken voel jouw jouw vroeger slechter dan huis.
Dit is ene relevant verschil dat ik zie tussen junior plusteken senior ontwerpers. Junior ontwerpers vragen vaak wegens terugkoppeling ter den opeenhoping dat zij gelijksoortig hebben plusteken ene schouderklopje krijgen. Ter vergelijking: meer senior ontwerpers hopen oprecht dat zij iets hebben gemist omdat zij ie onderkennen goede terugkoppeling zullen hun promoten groeien.
Mits zulk is ie juiste oplossing op zulke terugkoppeling:
“Dat is super interessant – vertel mij meer!”
Dat zullen veel huis zijn wegens te zeggen ter positie van er ene omlijsting met uitgangspunten uit te flappen waarom den terugkoppeling verkeerd is plusteken jij gelijksoortig hebt.
Leren van onze ongemakken
Mits expert kun jouw mensen zei dat hun ideeën noch zullen werken of ene averechts effect zullen hebben totdat jouw blauw ter ie gezicht bent plusteken zij nog steeds noch willen luisteren. Ter positie daarvan is den enige wijze waarop den meeste mensen leren, om te gaan, den mislukking op ene tastbare wijze te geoefend plusteken vervolgens hun inherent leerlus te opstarten.
Hoewel jouw ie ‘ik zei ie jouw weliswaar’-gesprek wilt vermijding, moeten jouw welnu zichtbaar zijn wanneer diegene verlichtingstoestel aangaat, zodat zij weten dat den volgende keer dat jouw ene probleem signaleert, zij veel pijn kunnen voorkomen om te luisteren zoals watten jouw zegt . Bruikbaarheidstesten is ene geweldige wijze wegens dit leerproces te orkestreren.
Helaas zijn ontwerpers hevig juist ter ie opsommen van alle uitgangspunten waarom iets noch werkt plusteken treffen zij uiteindelijk gefrustreerd mits mensen noch luisteren. Ter opvolgen zijn wij echter minder juist. Mits zulk ziet den eindverantwoordelijke persoon ie probleem vaak nooit, omdat ie verborgen is, noch rechtstreeks wordt geoefend of verborgen ter den gegevens, plusteken zij zien jou noch mits iemand diegene hun zullen kunnen promoten soortgelijke ongemakken ter den toekomst te voorkomen. Ter positie daarvan wordt wij laaiend op stakeholders diegene geen acht slaan op onzerzijds (vaak) zeer goede raadgeving, waardoor zij ironisch voldoende den volgende keer nog minder geneigd zijn wegens zoals onzerzijds te luisteren.
Mits start-up consulent zie ik regelmatig oprichters maken gemakkelijk te vermijding ongemakken. Ik zullen dit immermeer markeren omdat ik denken dat ie oneerlijk is wegens te zien dat mensen zichzelf plusteken hun bedrijven onnodig pijn doet. Jij moeten zij echter vaak diegene ongemakken toestaan maken wegens te leren.
Laat uw werkgelegenheid vroegtijdig plusteken vaak zien
Dit laatste probleem is ene ietsje ene biggie. Ik zie veel te veel ontwerpers diegene schattig werkgelegenheid willen toestaan zien waarvan zij denken dat ie voordat 95% be is plusteken vervolgens gefrustreerd plusteken verdedigend wordt mits zij gevraagd wordt wegens wijzigingen aan te brengen. U kunt vatten waarom. Ie is nep jouw den finishlijn van ene marathon bereikt, maar dan te horen krijgt dat den wedstrijd met nog ooit tien mijl is verlengd. Ie is vermoeiend plusteken ontmoedigend, plusteken jouw bent er noch helemaal zeker van of jouw nog voldoende “brandstof ter den waterreservoir” hebt wegens om te gaan.
Dit rijrichting is vaak verweven met den psychologie plusteken ie sentiment van zelfrespect van ene uitvinder. Wij liefhebben er noch van wegens kritiek te krijgen – ik bedoel, wie welnu? – omdat ie vaak voelt nep wij ie zijn diegene wordt bekritiseerd ter positie van ie werkgelegenheid dat wij hebben gedaan. Dus verstoppen wij onzerzijds totdat wij zeker weten dat wij ie juist hebben voordat wij ie knipperende zonlicht ter stappen, schattig wegens ene gemene manager onze dromen te toestaan verpletteren.
Ie oplossing is irritant eenvoudig.
Op diegene wijze zul jouw noch geschokt of verrast zijn mits jouw diegene terugkoppeling krijgt, plusteken heb jouw nog steeds voldoende energie plusteken wil wegens den nodige wendingen om te voeren. Dus ter positie van waardevol te zijn, toestaan goede ontwerpers hun werkgelegenheid vroegtijdig plusteken vaak zien! Zij nemen leidinggevenden mee op trektocht.
Dood gewoon ie “uitgestrekte onthullingsmoment” – jouw hebt ie noch nodig!
Gevolgtrekking
Uiteindelijk is terugkoppeling ene gift. Ie stelt onzerzijds ter staat wegens betere producten te produceren met ene grotere waarschijnlijkheid wegens goedgekeurd te wordt om onze klanten, vrouwen plusteken collega’s. Wegens bruikbare, bruikbare terugkoppeling te krijgen, willen ontwerpers vertrouwd treffen met ie vroegtijdig plusteken vaak toestaan zien van werkgelegenheid; zij willen huis wordt ter ie voorleggen van den business case voordat hun werkgelegenheid; plusteken zij willen huis wordt ter ie stellen van den juiste vragen plusteken ie wegbrengen van ie soort terugkoppeling dat zij willen plusteken nodig hebben.
Den liefste ontwerpers weten dit. Goede ontwerpers hopen bewezen te wordt rechts. Volwassene ontwerpers willen echter bewezen wordt onjuist. Waarom? Omdat ie den uiterst effectieve wijze is wegens te leren plusteken huis te wordt.
Voorts oplezen
Er zijn veel geweldige bronnen overheen ontwerpfeedback! Hier zijn ene twee van mijn persoonlijke favorieten, waaronder ene twee uitstekende waar uit Smashing Tv-programma.

(mb, yk, il)
[ad_2]