Ben jij ie beu wegens marketingberichten te verzenden diegene noch te jij doelgroep schreden? Ie schenkkan frustrerend zijn wegens alhoewel diegene tijdstip plusteken moeite erin te uitvallen wegens minimale resultaten te zien. Maar maak jij geen zorgen, er is eentje eenvoudige uitkomst: effectieve merkboodschappen maken.
Denken er ooit overheen na: wanneer u eentje merkboodschap hoort diegene u aanspreekt, is ie nep er eentje peer ter uw opperhoofd aangaat. “Ja, dit merknaam snapt mij”, denken jij te jezelf. Dat is den sterkte van gerichte branding.
Neem Nike bijvoorbeeld. Hun “Just Do It”-slogan is iconisch werd omdat ie zichzelf richt op atleten plusteken fitnessliefhebbers met eentje krachtige plusteken motiverende signaal. Plusteken ie heeft gewerkt – den strijd loopt sterk sinds 1988.
Dus hoe creëer jij dit soort magie voordat jij inherent merknaam? Ie begint iedereen met ie vatten van uw ideale klant plusteken ie opstellen van berichten diegene hun rechtstreeks aanspreken. Ter dit blog vooroverduiken wij ter den details plusteken permitteren wij jij zien hoe jij effectieve merkboodschappen kunt creëren waardoor jij ideale klanten zeggen: “Neem mijn strafbaar!”
Watten is merkberichten?
Merkberichten zijn den methode waarop eentje winkelbedrijf erover praat merkidentiteit aan zijn klanten. Ie omvatten zaken mits watten ie winkelbedrijf doet plusteken watten ie speciaal maakt, plusteken hoe ie wil dat mensen zichzelf voelen mits zij aan ie merknaam denken.
Ene winkelbedrijf tweedehands merkboodschappen ter zijn advertenties, op zijn webstek plusteken zelfs ter den methode waarop ie met mensen aan den telefoontoestel of ter winkels praat. Ie mikpunt is wegens ervoor te zorgen dat iedereen weet waar ie merknaam wegens draait plusteken waarom ie verschillend is dan andere merken.
Hoe merkberichten te creëren
1. Kruip ter den koppen van uw klanten tegenstelling kennen uw publiek
Mits ie gaat wegens merkboodschappen, gaat ie erom dat jij op eentje dieper niveau voeling maakt met jij publiek. Plusteken den tool wegens dat te tenuitvoerleggen? Weten wie zij zijn plusteken watten hun drijft.
Denken er ooit overheen na: mits jij noch weet met wie jij probeert te praten, hoe kun jij dan vooruitzien dat zij luisteren? Ie is nep jij eentje gesprek probeert te voeren met iemand diegene eentje andere taal spreekt. Jouw zegt misschien den juiste waar, maar mits zij jij noch vatten, kom jij noch verafgelegen.
Dus hoe leer jij jij publiek weten?
Eén methode is wegens buyer persona’s te creëren, diegene ter feite gefictionaliseerde representaties zijn van uw ideale klant. Dit willen details bevatten overheen hun demografie, rijrichting, doelen plusteken pijnpunten. U kunt dit kennisoverdracht verzamelen wegens middel van marktonderzoek, klantinterviews plusteken analyseren van uw bestaande klantgegevens.
Ene ander relevant facet van publiekskennis is op den hoogte blijven van hun veranderende behoeften plusteken voorliefdes. Dit schenkkan wordt bereikt wegens doorlopend marktonderzoek plusteken analyseren van terugkoppeling van klanten. Vanwege uw berichten voortdurend aan te schreden aan den veranderende behoeften van uw publiek, kunt u uw merknaam relevant plusteken top-of-mind vasthouden.
Klantonderzoek zullen u noch exclusief promoten te ie opstellen van merkboodschappen, ie zullen zeker zowel uw producten plusteken kerkdiensten uitbouwen, uw klantenservice verbeteren plusteken moderniseer uw logo-ontwerpenplusteken andere visuele middelen zoals kleurencombinaties plusteken lettertypen.
2. Stel eentje winnende waardepropositie op
Ene waardevoorstel is eentje verklaring waarin wordt uitgelegd watten u voordat hun kunt tenuitvoerleggen plusteken hoe u hun kunt promoten. Mits u bijvoorbeeld eentje speelgoedwinkel heeft, zullen uw waardevoorstel kunnen zijn: “Wij hebben den uitgelezene uitverkoring speelgoed ter den stad plusteken onzerzijds vriendelijke personeel helpt u te ie vinden van ie perfecte geschenk voordat elk kleintje.” Dit vertelt klanten dat zij eentje uitgestrekte verscheidenheid aan speelgoed ter uw zaak kunnen vinden plusteken dat ie personeel inschikkelijk zullen zijn te ie vinden van ie juiste speelgoed.
Samengevat, eentje waardevoorstel is den reden waarom iemand jouw merknaam zullen willen schiften bovenop eentje ander merknaam. Watten u zowel zegt, ie moeten bijvoegen te uw waardevoorstel.
Gewoonte den “WIIFM”-benadering wegens eentje winnende waardepropositie te creëren. Stel jezelf den vraag: “What’s Ter It For Mij?” vanuit ie oogpunt van den klant. Zorg ervoor dat uw waardevoorstel verhelderend den voordelen uitlegt diegene uw klanten zullen ontvangen.
U kunt zowel ie “CAB”-framework gewoontes: dit staat voordat Manifest, Aantrekkelijk plusteken Geloofwaardig. Zorg ervoor dat uw waardevoorstel verhelderend plusteken gemakkelijk te vatten, aantrekkelijk voordat uw doelgroep plusteken geloofwaardig is.
3. Tactvol eentje merkstem plusteken toon
Wegens den persoonlijkheid van uw merknaam aan iemand te schetsen, kunt u overwegen uw merknaam mits eentje persoon te beschouwen plusteken den lege ruimte ter te vullen met bijvoeglijke naamwoorden diegene overeenkomen met den waarden plusteken kenmerken van uw merknaam. U kunt dan tegenstelling toevoegen wegens aan te geven watten uw merknaam noch is. Dit is eentje merkstem.
Bijvoorbeeld: “Wij zijn avontuurlijk plusteken innovatief, maar noch riskant of roekeloos. Wij zijn vriendelijk plusteken benaderbaar, maar noch opdringerig of kapitalistisch. Wij zijn weelderig plusteken verfijnd, maar noch elitair of speciaal.” Dit oefening schenkkan u promoten den belangrijkste eigenschappen plusteken waarden te identificeren diegene uw merknaam definiëren plusteken uw mededelingen informeren.
Toon verwijst zoals den specifieke taal plusteken stijl diegene ie merknaam tweedehands ter verschillende contexten plusteken voordat verschillende doelgroepen, maar ie moeten steevast consistent zijn met den stem van ie merknaam.
Met andere woorden, den toon schenkkan variëren, maar dit moeten steevast trouw zijn aan den identiteit plusteken waarden van ie merknaam. Mits eentje merknaam bijvoorbeeld waarde hecht aan duurzaamheid, moeten zijn stem diegene waarde steevast overbrengen, maar den toon schenkkan variëren onzelfstandig van ie publiek plusteken den setting.
Stel jij voordat dat jij den marketingmanager bent van eentje high-end kledingmerk dat duurzaamheid, vakwerk plusteken vernieuwing schel ter ie vlag heeft staan. Den stem van uw merknaam, of eentje consistente signaal plusteken waarden, schenkkan wordt uitgeknepen via uw websiteteksten, posts op sociale media plusteken productbeschrijvingen, diegene iedereen den zorgzaamheid van ie merknaam aan duurzaamheid, voetlicht voordat detail plusteken ie gewoonte van innovatieve materialen benadrukken.
Stel nu dat u eentje e-mailmarketingcampagne wegens eentje nieuwe linie winterjassen te promoten. Den toon van den strijd schenkkan variëren, onzelfstandig van ie publiek plusteken den setting.
U kunt bijvoorbeeld eentje meer formele plusteken verfijnde toon gewoontes wanneer u zichzelf richt op welstand warenhuizen, waarbij u den kwaliteit plusteken ie vakwerk van den schillen benadrukt. Aan den andere zij kun jij eentje meer nonchalante plusteken vriendelijke toon gewoontes wanneer jij jij richt op buitenenthousiastelingen, waarbij jij den praktische kenmerken plusteken duurzaamheid van den schillen benadrukt. Ter beide gevallen moeten den toon consistent zijn met den stem plusteken waarden van ie merknaam, maar schenkkan variëren onzelfstandig van ie publiek plusteken den setting.
Voorbeelden van merkberichten
1. Nike’s merkboodschappen: Nike’s merkboodschappen zijn gestructureerd op ie inspireren plusteken versterken van sporters plusteken fitnessliefhebbers wegens hun doelen na te streven plusteken “Just Do It”. Zowel hebben zij voetlicht voordat vernieuwing plusteken duurzaamheid. Overheen ie generaal is hun mededelingen vief, zelfverzekerd plusteken empowerment. Duidelijkheid overheen den berichten hielp Nike ontwerpt hun logo zowel.
2. Den merkboodschappen van Apple: Den merkboodschappen van Apple keren wegens ie creëren van gebruiksvriendelijke producten waarin den nieuwste technologie is verwerkt, plusteken wegens ie streven zoals volmaakt ontwerp plusteken topkwaliteit. Hun mededelingen is gestroomlijnd, verfijnd plusteken vooruitstrevend.
3. Den merkboodschappen van Starbucks: Den merkboodschappen van Starbucks zijn gestructureerd op ie creëren van eentje “derde plek” tussen thuis plusteken werkgelegenheid waar mensen kunnen ontspannen plusteken voeling kunnen maken, evenals eentje zorgzaamheid aan duurzaamheid plusteken maatschappelijke betrokkenheid. Hun mededelingen is gastvrij, comfortabel plusteken met.
4. Den merkboodschappen van Taco Bell: Taco Bell-boodschappen zijn gestructureerd op jonge, avontuurlijke fijnproevers, plusteken ie draait iedereen wegens vief, wieg plusteken jong te zijn. Hun slogan, “Live Mas”, betekent “leef meer” ter ie Spaans, plusteken ie draait iedereen wegens ie vieren plusteken omhelzen van jij passies plusteken individualiteit wegens middel van leegeten. Zij hebben zowel behoorlijk kleurrijke plusteken speelse advertenties, diegene huwelijksinzegening hun persoonlijkheid plusteken instinct voordat humor permitteren zien.
Slotsom
Concluderend, effectieve merkboodschappen zijn cruciaal wegens uw doelgroep te doordringen plusteken uw winkelbedrijf eentje boost te geven. Vanwege te vatten wie uw ideale klant is, kunt u berichten creëren diegene hun aanspreken plusteken hun inspireren wegens handeling te ondernemen. Of jij nu slogans tweedehands of vertellen vertelt, den tool is wegens oorspronkelijk te zijn plusteken jij te samenbrengen op den behoeften plusteken verlangens van jij klant.
Met behulp van eentje verbluffend brand logokleur, lettertype, afbeeldingen plusteken wegens den juiste werkmethode ter branding-berichten te gewoontes, kunt u eentje sterk merknaam creëren dat opvalt plusteken u helpt wegens op eentje dieper niveau voeling te maken met uw klanten.
Schrijven wegens DesignCrowd op maandag 27 sprokkelmaand 2023
DesignCrowd is eentje online marktplaats diegene logo-, website-, print- plusteken grafische ontwerpservices biedt wegens toegang te bieden totdat freelance grafische ontwerpers plusteken ontwerpstudio’s overheen den hele wereld.