[ad_1]
Wist u dat tinten essentieel zijn te ie besluitvormingsproces van uw klant?
Voordat zij uw product bekijken, vertrouwen potentiële klanten op uw merkkleuren wegens te raadsbesluiten of zij uw product alreeds dan noch willen kopen plusteken meer willen weten overheen uw merknaam of er ter willen stevenen.
Jouw kunt spelen met den verschillende kleurenpaletten met onze logo-maker wegens te ontdekken welke tinten ie lieve te jouw merknaam stappen. Maar doet daarvoor voorgerecht nog eentje kennissessie overheen branding mee!
Meer kennisoverdracht overheen merkkleuren plusteken hoeveel tinten uw nering zullen willen gewoontes.
Watten zijn merkkleuren?
Of u nu eentje verfrissend nering lanceert of eentje rebranding uitvoert wegens uw merknaam eentje nieuwe look te geven, u vraagt zichzelf waarschijnlijk voltooid hoe u den juiste tinten kiest wegens te pronken met uw bedrijfsidentiteitslogo.
Gelukkig is ie eentje taak diegene veel succesvolle bedrijven plusteken weten merken vaak hebben gedaan. Mits u den impact van merkkleuren begrijpt plusteken weet hoe dit ie rijrichting van uw klanten beïnvloeden, kunt u den juiste tinten uitzoeken wegens uw merkimago te verbeteren.
Jouw zullen willen leren overheen kleurenpsychologie plusteken kleur theorie voordat eentje positieve klantreactie. Maar toestaan wij ie voorgerecht hebben overheen merkkleuren.
Merkkleuren zijn eentje essentiële factor te den visuele identiteit van uw merknaam. U moeten dit tinten zorgvuldig uitzoeken wegens eentje unieke plusteken gedenkwaardige visuele identiteit te creëren. Kijk bijvoorbeeld zoals den Coca-Cola-logo doet jouw meteen denken aan rode plusteken groene tinten voordat den Starbucks-logo.
Mits ie gaat wegens merkkleuren, onthoud dan dat consistentie van cruciaal bij is. Ie gewoonte van dezelfde tinten te alreeds uw advertentiemateriaal helpt den identiteit van uw merknaam te versterken plusteken herkenbaarder te maken voordat klanten.
Permitteren wij ooit loeren zoals den twee soorten merkkleuren diegene uw merknaam moeten hebben:
Primaire merkkleuren
Primaire tinten zijn den belangrijkste tinten van den visuele identiteit van uw merknaam. Dit tinten zijn den hoofdkleuren van uw bedrijfslogo plusteken wordt consequent tweedehands te alreeds uw marketingmateriaal. Zij willen op unieke wijze wordt onthouden plusteken gemakkelijk herkenbaar zijn voordat klanten plusteken betrekking hebben op uw merknaam.
U kunt primaire tinten bekijken, zoals blauwe logo’s, oranje logo-ideeënplusteken nog veel meer!
Secundaire merkkleuren
Den secundaire merkkleuren van uw merknaam zijn aanvullende tinten diegene uw primaire tinten aanvullende. Maar waarom heb jouw secundaire tinten nodig? Dit tinten creëren diepte plusteken variatie te uw visuele identiteit wegens specifieke elementen te uw marketingmateriaal te benadrukken.
Uw secundaire tinten willen consistent blijven met uw algehele merkidentiteit plusteken terdege werken met uw primaire tinten. Voorbeelden van secundaire merkkleuren zijn den Google-logo met gele, blauwe, rode plusteken groene tinten.
Overheen ie generaal promoten uw primaire plusteken secundaire tinten te ie creëren van eentje mooi embleem plusteken eentje herkenbare visuele identiteit voordat uw nering. Ie gewoonte van consistente tinten op alreeds uw marketingmateriaal schenkkan den merkherkenning van uw nering versterken plusteken ie voordat klanten gemakkelijker maken wegens uw merknaam te onthouden plusteken te identificeren.
Hoeveel tinten moeten jouw gewoontes?
Er zijn geen strikte regels overheen hoeveel tinten u voordat uw merknaam moeten gewoontes. Mits u echter te veel tinten op uw logo heeft, kunnen uw klanten te den war treffen, dus ie is aan te raden wegens uw veel tinten beperkt te liefhebben tussen één totdat drietal primaire tinten plusteken eentje twee secundaire tinten voordat tegenstelling plusteken variatie.
Ie hebben van den juiste tinten op uw merknaam schenkkan promoten wegens consistentie plusteken duidelijkheid te uw visuele identiteit te terughouden, waardoor ie voordat klanten gemakkelijker wordt wegens uw merknaam te thuisbrengen plusteken te onthouden.
Aan den andere ze zorgen te veel tinten ervoor dat uw merknaam er rommelig uitziet, watten eentje negatieve stem schenkkan hebben op ie vermogen van uw merknaam wegens uw merkboodschap overheen te brengen. Vanwege ie veel gebruikte tinten te beperken, schenkkan uw merknaam veelzijdiger wordt plusteken schenkkan ie wordt aankunnen aan verschillende marketingkanalen plusteken platforms.
Er is geen strikt veel tinten dat u voordat uw merknaam kunt gewoontes, maar mits u uw merknaam bekendheid wilt geven plusteken gemakkelijk wilt toestaan opvallen, schenkkan ie promoten wegens ie veel primaire plusteken secundaire tinten te beperken.
Hier zijn voorbeelden van weten logo’s diegene gewoonte maken van:
Logo’s te één kleur:
Naamafroeping
Coca Cola
IBM
McDonald’s
Disney
Rups
Orakel
Twee kleurenlogo’s:
Spotify
Cisco
Walmart
Pepsi
Ikea
Volkswagen
Meerkleurige logo’s:
Microsoft
Ebay
waterachtig
NBC
4 tips voordat ie uitzoeken van uw merkkleuren
Nu wij merkkleuren hebben besproken, hun twee verschillende typen plusteken hun bij voordat uw merknaam, gaan wij den tips leren voordat ie uitzoeken van den juiste kleur.
Hier te DesignCrowd willen wij jouw nering promoten opvallen met den juiste merkkleuren. Wegens u eentje idee te geven, volgen hier viertal tips voordat ie uitzoeken van uw merkkleuren.
1. Begrijp uw merkidentiteit
Den tinten van uw merknaam weerspiegelen uw merkidentiteit, dus u moeten uw merkidentiteit vatten wegens den juiste tinten voordat uw merknaam te uitkiezen. Jouw kleurenpalet moeten bijdoen te den waarden van uw merknaam plusteken den signaal diegene u aan uw publiek wilt overbrengen. Hier is eentje spectrum van merkidentiteitskenmerken wegens u te promoten uw merknaam op te opbouwen:
Trendy – Tijdloos
Vriendelijk – Informeel
Vertrouwd – rebels,
Plaatselijk – Internationaal
Zwaargebouwd – Verfijnd
Wieg – serieus
Modern – Klassiek
Spontaan – Gepland
2. Ontdek kleurbetekenissen
Nadat jouw jouw merkpersoonlijkheid hebt geïdentificeerd, is ie tijdstip wegens den tinten te uitzoeken wegens ie te vertalen. Wegens dit te uitvoeren, moeten jouw oplezen plusteken onderzoeken kleur psychologie wegens den verschillende betekenissen van verschillende tinten te vatten plusteken welke industrieën ie lieve te elke kleur stappen.
3. Tactvol jouw primaire plusteken secundaire tinten
Den primaire kleur van uw merknaam is den kleur diegene ie uiterst met uw merknaam wordt geassocieerd. Misschien vind jouw ie lastig wegens jouw primaire kleur te uitzoeken, dus toestaan wij jouw eentje tip geven. Zoek zoals eentje enkele kleur diegene uw nering ie lieve vertegenwoordigt op voet van den verschillende kleurbetekenissen. Weeskind noch ontsteld wegens te uitproberen met den verschillende tinten plusteken tinten van kleur diegene jouw te herdenken hebt.
Nadat u uw primaire kleur heeft gekozen, kunt u twee totdat viertal secundaire tinten uitzoeken wegens dit mee te samenvoegen. Dit tinten vormen eentje aanvulling op uw primaire kleur plusteken kunnen drietal soorten zijn: gelijksoortig kleurenschema, strijdig kleurenschema plusteken monochromatisch kleurenschema.
4. Test uw merkkleuren
Heb jij jouw tinten alreeds gekozen? Ie is tijdstip wegens zij te samenvoegen plusteken zij te eentje twee combinaties te toetsen. Vullen zij mekaar aan plusteken brengen zij den signaal overheen waarnaar jouw op zoek wasgoed? Zo noch, tactvol dan andere tinten plusteken voer den test weer uit.
Tactvol nu uw merkkleuren!
Daarheen hebben wij ie! U weet nu merkkleuren plusteken weet hoe u er eentje kiest voordat uw nering. Tactvol plusteken oefen vandaag nog met uw zakelijke kleur.
U kunt den naamsbekendheid vergroten ingevolge uw merkkleuren toe te stappen op alreeds uw advertentiemateriaal, zoals visitekaartjes, vliegers, affichesplusteken meer!
Vestig nu uw merknaam met den juiste tinten!
Lees hier meer overheen ontwerpen:
Pennen ingevolge DesignCrowd op dinsdag 4 april 2023
DesignCrowd is eentje online marktplaats diegene logo-, website-, print- plusteken grafische ontwerpservices biedt ingevolge toegang te bieden totdat freelance grafische ontwerpers plusteken ontwerpstudio’s overheen den hele wereld.
[ad_2]
Source_link