Humormarketing speelt ter op den voorwaarde dat hilarisch evenveel verkoopt indien schattigheid plus seks. Maar hoe handelen jouw ie terdege?
Ga met onzerzijds mee terwijl wij dit uitgangspunt verkennen plus leer hoe u uw nering hilarisch kunt maken plus ie grappige bot van uw klant kunt prikkelen.
Waarom humor verkoopt?
Volgens ie Happiness Project blijven grappige advertenties 90% van den tijdstip zweven. Plusteken klanten zullen den rivaliteit van eentje merknaam steunen indien ie komisch wasgoed.
Maar waarom verkoopt hilarisch?
Wij hebben den afgelopen twee klas te danken aan ie isolement plus den angst diegene den pandemie veroorzaakte. Plusteken nu alles weer normaal wordt, wil 88% van den consumenten eentje nieuwe wijze vinden wegens zichzelf gelukkig te voelen, aldaar ruwweg 25% van den ondervraagden toegaf te vergeten watten re geluk zullen willen voelen.
Indien nering moeten u rekening vasthouden met dit cijfers wegens effectief voeling te maken met uw klanten. Gewoonte wegens jouw ter te leven ter jouw markt emotioneel ontwerp.
Wanneer jouw humor toevoegt aan jouw tekst of beeldmateriaal, creëer jouw nieuwe, stimulerende ervaringen voordat jouw klanten wegens zichzelf gelukkig te voelen.
Dat is waarom plus hoe humor wordt verkocht op idem niveau van seks plus schattigheid.
Veelvoorkomende misvattingen overheen merken plus humor
Toestaan wij nu ooit loeren zoals den veelgemaakte gebreken van bedrijven honingbij ie toevoegen van humor aan hun merken. Wegens jouw eentje idee te geven: 77% van den consumenten zullen veeleer honingbij eentje grappige verkoper kopen dan honingbij eentje merknaam.
Voort humor ter uw marketing op te nemen, kunt u eentje sprekend merknaam creëren dat voldoet aan den behoeften van uw markt plus zijn grappige botten prikkelt. Wegens dat te doet, moeten u weten waarom uw klanten humor ter branding wieg vinden, aldaar ie iets verschillend is dan iemand wieg vinden diegene hilarisch is uit uw nering.
Samenklank van merkpersoonlijkheid plus humor
Ja, jouw kunt hilarisch zijn, maar valt ie samen met den persoonlijkheid van jouw merknaam?
Dat is den uiterst kritische vraag voordat jouw humor toevoegt aan jouw merk idee. Jouw kunt overvallen nep jouw te hard probeert wegens te par met den visuele hiërarchie van onze afbeeldingen.
Indien jouw voordat eentje grappige plaatje met eentje geestige samenspraak gaat, geef dan voorrang aan den signaal diegene jouw wilt zeggen daarboven den daadwerkelijke plaatjes. U kunt ervoor schiften wegens leesbaar te tradities typografie ingevolge moderne schreefloos.
Timing van humor ter berichten
Jouw zullen iemand kunnen beschimpen indien den timing verkeerd is wanneer jouw eentje grap maakt. Dat is idem met humor ter den berichten van uw merknaam.
Toestaan wij eentje kijkje nemen zoals den berichten tijdens den pandemie. Geluk plus fysieke limieten werden weer gedefinieerd plus marketeers wendden zichzelf totdat reclameborden, Instagram-berichtenof Facebook-verhalen bijsluiten honingbij hun markt.
Ene smaakvol voorbeeld van timing plus humor is Smile At The World Orthodontics; op hun reclamebord staat dat dit den lieve tijdstip is wegens eentje draagbeugel te krijgen, plus den persoon ongeacht den tekst draagt eentje masker.
Indien dit eentje ander klas vóór den pandemie zullen wordt gedaan, zullen ie noch werken. Jouw zullen er plakkerig uitzien plus te hard jouw best doet plus, wegens den wond nog groter te maken, onprofessioneel.
Dus den vraag voordat jou wanneer jouw humor wilt tradities, is wanneer postbode jouw?
Targeting is verkeerd getogen
Voorlaatste, wij hebben targeting. U moeten vatten dat noch iedereen uw klant zullen wordt. Of ie nu eentje kwestie is van waarom jouw nodig hebt of wilt dat mensen noch met jouw merknaam te maken willen hebben wegens problemen uit ie verleden.
Indien jouw jouw mop vertelt plus aan ie publiek presenteert, zorg er dan voordat dat den mensen diegene jouw wilt doordringen, ie vatten. Dit punt versterkt den behoefte aan timing ter jouw humoristische posts.
Indien u weet watten ie grappige bot van uw markt prikkelt, hoeft u zowel geen tijdstip plus energie te verspillen aan den trial-and-error-methode van hilarisch.
Indien jouw dat doet, kun jouw eentje zenuw treffen ter positie van ie grappige bot plus uiteindelijk aan den slechte zijkant van jouw markt komen te staan.
Toon is vitaal
Ten slotte, overgeschreven van ie derde punt hierboven overheen targeting, moeten jouw ervoor zorgen dat humor EEN ONDERDEEL is van jouw branding plus noch tegenovergesteld.
Indien nering creëert den stem diegene u laat horen den indruk diegene uw markt van u heeft. Of ie nu gaat wegens den smaak van eentje singeltje of illustratie gecombineerd met jouw Bedrijfsnaam plus kleurenpalet, moeten jouw ervoor zorgen dat ondanks dat jouw hilarisch bent, mensen nog steeds weten dat jouw ie meent.
Soorten humor ter marketing
Jouw hebt den misvattingen geleerd plus waarom humor verkoopt. Toestaan wij jouw leren welk soort hilarisch jouw aan jouw branding kunt toevoegen.
Toestaan wij toestaan zien hoe u humor kunt samenvoegen ter uw merk kit.
Elk persoon heeft zijn voorliefde indien ie gaat wegens watten hoen aan ie lachen maakt. Plusteken indien merknaam moeten jouw ter diegene categorie vallen. Wanneer u dat doet, creëert u eentje betere verstandhouding tussen u plus uw klanten, waardoor frequente transacties mogelijk wordt.
Zeven soorten humor wegens eentje duidelijke, humoristische, maar weliswaar professionele merkstem te maken, zijn:
- Oneerbiedige humor: Zwarte humor
- Intensief humor: botte humor, zowel welnu The Office-humor medegedeeld
- Observerende humor: Herkenbare humor diegene onzerzijds dagelijks leven raakt, ex. Ryan Reynolds plus zijn advertenties
- Absurde humor: Zoals den naam nu doet vermoeden, Weird Humor, ex. Advertenties van Old Spice
- Blauwe humor: Inuendo’s plus seksuele grappen
- Actuele humor: Getimede humor gebaseerd op actuele gebeurtenissen
- Woordspeling: Zoals den naam nu doet vermoeden, Literaire toestellen of woordspelingen tradities wegens humor op te nemen.
Tips wegens humormarketing terdege te doet
Heb jouw priv welk type hilarisch jouw ter jouw merknaam wilt tapen? Geen spoed met beantwoorden. Hoe dan zowel, wij hebben eentje reisleidster wegens humor huis aan jouw merknaam toe te voegen.
Verzamel gegevens overheen humor
Handelen humor ter jouw marketing dwars ingevolge research plus statistieken. Diegene twee woorden timmeren vervelend, maar ie eindspel is ie waard indien jouw ie precies doet.
Zoals sommige van den percentages diegene wij noemden ter Waarom humor verkoopt, moeten u zulke gegevens verzamelen. Gewoonte daarna den verwittiging wegens tegen te komen aan den signaal van uw merknaam wegens verbinding te maken met uw publiek.
Gegevens dicteert namelijk den trends diegene uw markt graag van u zullen willen zien. Dit tactiek zorgt ervoor dat uw markt zichtbaar wordt, aldaar u watten zij wieg vinden, aanpast aan uw product- plus servicepresentatie.
Leer jouw mikpunt kennis
Jouw verzamelde gegevens overheen humor ter ie generaal; zoek nu zoals den markt waar u uw product plus voorkomendheid wilt kopen.
Wil jouw ter voeling komen met jouw Gen X- of Gen Z-publiek? Of misschien wilt u twee biedingen ter één stoot slaan plus beide targeten?
Hoe dan zowel, zorg ervoor dat jouw weet van welk soort humor jouw markt houdt. Gen Z houdt bijvoorbeeld van oneerbiedige humor, zowel welnu donkere of cynische humor medegedeeld.
Ene vleugje hilarisch aan thema’s waar andere mensen noch vaak overheen praten: denken er zo overheen; jouw doelgroep bepaalt hoe je ontwerpt. Of ie nu gaat wegens humor of wegens ie ter uw merkidentiteit op te nemen wegens uzelf aantrekkelijk te maken voordat hoen, ie kennis van ie grappige bot van uw markt helpt u wegens waargenomen te wordt.
Maak gewoonte van omnichannelmarketing
Vervolgens hebben wij vastgesteld dat u hilarisch bent, maar heeft ie uw markt bereikt? Dat is precies waarom jouw omnichannel marketing nodig hebt. Watten is ie?
Ie heeft meerdere vormen van marketingtactieken. Van TikTok zoals YouTube Plusteken Instagramwaar uw advertenties of berichten verschijnen, is van gewichtigheid.
Wij willen noch dat uw uitstekende inhoud onopgemerkt blijft, weliswaar?
Combineer jouw geestige uitspraken met levendige kleurenpaletten wegens den impact van jouw humoristische mededeling te versterken kleur psychologie.
Tijdstip is alles.
Wij zijn haastigheid klaar. Ben jouw nog honingbij onzerzijds?
Dit tip verdient nog eentje punt dat eraan is gewijd, omdat uw markt uit alle liggen van den populatie plus uit verschillende tijdsferen komt. Zorg ervoor dat jouw noch op iemand trapt indien jouw eentje grap vertelt.
Ie is huis wegens te lachen met jouw markt dan te muggeziften plus wegens zij te lachen. Creëer eentje sfeer van veilig samen grappen maken plus lachen op determineren #herkenbare momenten.
Ie juiste type singeltje schiften
Zorg ervoor dat u ie juiste omvang voordat uw inhoud selecteert. Of ie nu gaat wegens ie geschikte logoformaat voordat uw toneelpodium of ie maken van eentje GIF of singeltje voordat uw promoties, den juiste soort grafiek is eentje van den belangrijkste instrumenten.
U kunt voorkomen dat u er plakkerig uitziet plus uzelf indien eentje merknaam presenteert indien eentje professional met eentje slecht intu voordat humor.
Voorzichtig met den merkkwaadaardigheid
Ten slotte, indien jouw humor ter jouw branding opneemt, zorg er dan voordat dat ie nog steeds klinkt zoals jij, den merkstem diegene jouw hebt zittend.
Vergeet noch dat jouw eentje hilarisch merknaam bent, geen hilarisch merknaam dat hun producten plus kerkdiensten promoot. Of ie nu jouw advertentie ontwerp of website ontwerpzorg ervoor dat ondanks dat jouw hilarisch bent, jouw noch afdwaalt van den reden waarom jouw jezelf ter den eerste positie promoot.
Markt met humor vandaag!
Heb jouw vandaag iets televisiejournaal geleerd? Wij hopen ie.
Er zijn verschillende omgangsvormen wegens humor toe te voegen aan jouw branding, maar ie komt neer op dit marketingpraktijk:
Humor is eentje redmiddel wegens huis op den markt te brengen, maar ie is noch waar uw merknaam wegens moeten wentelen.
Jouw hebt merkwaarden diegene jouw mensen wilt zei, gewoonte humor wegens den presentatie eentje creatieve kronkel te geven. Plusteken indien jouw werkster nodig hebt honingbij ie maken van zulke humoristische plaatjes, dan schenkkan dat huur een freelance ontwerper in of creëer uw visuals via sjablonen zoals visitekaartjes, e-mail handtekeningenplus meer.
Veel vreugde met branding, lieve nering.
Lees hier meer overheen branding:
Schrijven ingevolge DesignCrowd op dinsdag 28 sprokkelmaand 2023
DesignCrowd is eentje online marktplaats diegene logo-, website-, print- plus grafische ontwerpservices biedt ingevolge toegang te bieden totdat freelance grafische ontwerpers plus ontwerpstudio’s overheen den hele wereld.