Nieuwe branding plusteken verpakking voordat Seedsman voort Here Vormgeving – Hier


Branding en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Speels stickerontwerp.

Water dat zich voordoet als een edgelord-baiting energiedrankje (Blackletter-lettertypen, schedels plusteken eentje naam rechtstreeks uit den heavy rock-canon); hardloopschoenen die een remedie tegen hoest op de borst nabootsen; olijfolieflessen diegene meer te danken hebben aan ie wetenschappelijke laboratorium dan aan den Middellandse Zee. Ie lijkt erop dat verpakkingen op dit ogenblik vaak verkleedkleding spelen.

Dat is natuurlijk geen slechte zaak: merken diegene esthetiek uit reuze verschillende sectoren zoals hun inherent land ontlenen, kunnen originaliteit, speelsheid, opvallendheid plusteken, voordat den gelukkigen, eentje cult-aanhang voortbrengen. Maar ie schenkkan zowel inhouden dat ie te ie start lastig is wegens precies te weten watten eentje product is – een high-end lipstick of een seksspeeltje.

Hier Design’s nieuwe huisstijl voordat Zaadhandelaar, eentje zadenbank voordat marihuana, bevindt zichzelf ingenieus te beide kampen: eentje identiteit diegene zo zonnig uitgebreid is dat hij voordat van alles schenkkan zijn (skateboards, bubblegum, motorfietsen, eentje metalband, eentje psytrancefestival – den opsomming is lang), maar diegene stevig geworteld is te den cultuur van ie product zelf. Cruciaal is dat ie eentje gedurfde plusteken innovatieve optiek is voordat den cannabissector – eentje diegene snel volgegeten raakt met ontwerpclichés.

Dit uitlating bevatten uitgebreide inzichten voordat BP&O Plus-leden.
Meer weten plusteken aanmelden hier.

Logo, huisstijl en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Beoordeeld door Emily Gosling voor BP&O.
Logo, huisstijl en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Beoordeeld door Emily Gosling voor BP&O.
Logo, huisstijl en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Beoordeeld door Emily Gosling voor BP&O.

Opgericht te 2002 voort twee neven ‘met eentje diepe liefde voordat ie genetische nalatenschap van marihuana plusteken eentje visie wegens ‘s werelds grootste kwekers met mekaar te verbinden’, is Seedsman er trots op dat zij ‘den afgelopen 20 klas te den voorhoede van cannabisinnovatie hebben zittend’. Eenvoudig medegedeeld verkoopt Seedsman zijn inherent zaden van cannabissoorten plusteken diegene van ‘cultivars’ overheen den hele wereld, maar zowel producten zoals vloeipapier, plantenlabels, ziplock-zakjes, t-shirts plusteken andere merch via zijn online zaak.

Seedsman binnengebracht Hier ontwerp wegens eentje ​​merkvernieuwing te creëren diegene den expertise plusteken specialist van ie merknaam huis overbrengt, ‘terwijl zowel den luchtige persoonlijkheid conserveren blijft’, aldus den Studio in Londen.

Hier startte Vormgeving ie project met eentje ‘diepe sprong te den cannabiscultuur’ wegens den nieuwe visuele identiteit te informeren plusteken ontwerp van verpakking systeem. Den look plusteken feel moesten speelsheid plusteken ‘subversieve flair’ te evenwicht brengen met eentje sentiment van professionaliteit plusteken technische expertise diegene ie merknaam positioneert plusteken viert mits ‘eentje hoger niveau van tuinbouw’, zegt Here (woordspeling meer dan waarschijnlijk bedoeld).

Logo, huisstijl en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Beoordeeld door Emily Gosling voor BP&O.
Logo, huisstijl en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Beoordeeld door Emily Gosling voor BP&O.
Logo, huisstijl en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Beoordeeld door Emily Gosling voor BP&O.
Logo, huisstijl en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Beoordeeld door Emily Gosling voor BP&O.

Ie Seedsman-logotype heeft eentje zachte opfrisbeurt gekregen plusteken gaat voorts dan zijn vroegere nogal IT-bedrijfachtige, volledig te kleine letters schrijven woordmerk. Den nieuwe versie is geen reuze vertrekpunt plusteken krijgt dezelfde troebele, vijvergroene kleur met eentje intact subtiele verschuiving. Hier behield Vormgeving zowel ie pictogram met den drietal stippen, hoewel nogmaals, enigszins aankunnen – zij zijn groter, te eentje verfrissend erwtengroen plusteken zitten centraal onder ie woordmerk.

Hoewel ie voormalige woordmerk nogal gedateerd aanvoelde plusteken eentje ietsje onkundige op eentje bijzaak van Microsoft Word, tweedehands ie nu Founders Grotesk Mono Medium van den Opzienbarend-Zeelandse gieterij Klim Type – eentje opvallend lettertype met open tellers plusteken charmante variaties te lijndikte dat veel passender modern aanvoelt . Zijn gebroeders plusteken zussen Founders Grotesk Regular plusteken Founders Grotesk Medium wordt tweedehands voordat body-copy; terwijl elders Here Vormgeving Clarendon Regular koos mits ‘statement-lettertype’ voordat quotes plusteken ‘brand statements waarbij wij den tone of voice van ie merknaam willen benadrukken’. Dit klassieke slab serif is gekozen wegens ie waarheid dat ie ‘vol persoonlijkheid plusteken letterteken’ is, zegt Here, eraan toevoegend dat ie ‘kenmerkende uitstapje uiteinden heeft diegene exporteren denken aan den vorm van ie cannabiszaad’.

Logo, huisstijl en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Beoordeeld door Emily Gosling voor BP&O.
Logo, huisstijl en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Beoordeeld door Emily Gosling voor BP&O.

Den nieuwe identiteit gaat echter noch huwelijk overheen ie logo: den ster van den vertoning is den reeks van 60 op makker gemaakte plaatjes (één voordat elke zaadsoort) diegene zijn vervaardigd wegens te usances op voort Seedman verkochte producten mits stickers plusteken ge op eentje reeks merkproducten plusteken duurzame pakzakken. Elke tekening tweedehands eentje ‘factor van drietal’ – zoals eentje drietal spinnen, drietal ogen, eentje driedubbele ijsschep – mits eentje verwijzing zoals den drietal zaden te ie Seedsman-logo. Ie is eentje snugger toestel dat betekent dat, hoe uitgebreid plusteken verscheiden den plaatjes zowel zijn, zij allen stevig stappen te den op makker gemaakte, persoonlijkheidsvolle Seedsman-merkwereld.

Den identiteit is majestueus, noch enig qua verspreidingsgebied plusteken breedte, maar zowel qua humor plusteken humor diegene te den reeks plaatjes wordt getoond. Elk is eentje meester te nabootsing plusteken neemt ie uitwendig aan van alles van ie logo van Iron Maiden (te Seedman’s versie wordt dit ‘Bruce Banger Fast’ – eentje noch zo subtiele verwijzing zoals Iron Maiden-frontman Bruce Dickinson); zoals Skittles (voordat den Zkittlez Wagen-zaden); zoals Victoriaanse apotheker ephemera; totdat klassieke stoner-esthetiek (maf, cartoonachtig, opzichtige tinten, antropomorfe kaas).

Logo, huisstijl en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Beoordeeld door Emily Gosling voor BP&O.
Logo, huisstijl en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Beoordeeld door Emily Gosling voor BP&O.

Hier is zowel eentje reeks iconen vervaardigd voordat Seedsman diegene wordt tweedehands te den websitenavigatie van ie merknaam (zoals eentje vereenvoudigd symbool voordat ‘Account’ plusteken ‘Zoeken’) plusteken op zaadverpakkingen wegens verstaanbaar den inborst van ie product te vertalen, bijvoorbeeld of den zaden Gefeminiseerd (gefeminiseerde zaden zijn overheen ie generaal krachtiger; hebben hogere THC-, CBD- plusteken andere cannabinoïden; plusteken hebben normaliter hogere opbrengsten), hoe zij willen wordt gekweekt (buitenshuis, te of te eentje kassa); plusteken of den zaden eentje opmerkelijk hooggelegen CBD- of THC-gehalte hebben (beide zijn actieve cannabisingrediënten, maar enig THC produceert eentje high).

Logo, huisstijl en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Beoordeeld door Emily Gosling voor BP&O.

Met den moderne, slimme iconen plusteken heerlijk speelse plaatjes lijkt ie logo misschien eentje ietsje misplaatst te den branding wegens den ingetogen, nogal nuchtere uitstraling. Indien jou echter den missies van Seedsman te overweging neemt, is ie uiteraard dat ie logo aan den meer conservatieve kantkloswerk dwaalt. Streven zoals eentje ‘inclusievere cannabisindustrie plusteken tegelijkertijd den kwaliteit van zaden verhogen’, steunen den oprichters heethoofdig ‘gezondheidsbevorderend verstand drugsbeleid’, zeggen zij. Uiteindelijk zegt Seedsman dat ie eraan werkt wegens ‘ie volledige positieve potentieel van ie cannabisgenoom te openmaken… den weg vrij te maken voordat eentje nieuwe wereld waarin marihuana noch langer wordt belasterd plusteken verkeerd begrepen, maar gewild, ge plusteken gekoesterd’.

Indien zulk is dit noch enig eentje merknaam dat zichtbaar moeten zijn voordat plusteken ge moeten wordt voort telers plusteken wietnoten – er is eentje onderstroom van ie willen omgaan met potentieel conservatievere doelgroepen wegens huwelijk den gelding van cannabisgebruik aan te voorvallen.

‘Den cannabiscategorie heeft diepe tegenculturele wortels, maar wordt snel professioneler plusteken wetenschappelijker’, zoals Here Vormgeving opmerkt. Den Seedsman-branding reageert ingenieus op beide kanten van diegene plak; spel met humor, humor, eentje oogverblindende reeks ‘mits jou weet dat jou ie weet’-referenties – maar verenigd te eentje identiteit diegene opkomt mits eentje specialist op ie landstreek van alles watten met marihuana te maken heeft. Voordat alle subtiele stoner-gags neemt Seedsman zichzelf serieus – plusteken den nieuwe branding laat dat prachtig zien.

Logo, huisstijl en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Beoordeeld door Emily Gosling voor BP&O.
Logo, huisstijl en verpakking voor het cannabiszaadbankmerk Seedsman door Here Design.  Beoordeeld door Emily Gosling voor BP&O.