Nieuwe merkidentiteit voordat Urban Clim by Base Vormgeving – BP&O


Logo en op stickers gebaseerde merkidentiteit voor het Australische klimcentrum Urban Climb, ontwikkeld door Base Design.

‘Hoe zwakker ie merkkarakter, hoe groter den behoefte aan onderscheidende visuals’. Zei iemand, op eentje gegeven ogenblik. Plusteken natuurlijk werkt ie principe omgekeerd. Ie is eentje bepalend punt: indien den kern sterk is, vermag plusteken moeten den buitenzijde kneedbaarder, zachter, minder manifest eentje oefening te ‘branding’. Neerdalen, steden, gemeenschappen; wij hebben iedereen eentje idee van watten zij zijn, watten den kern is. Zonder rigide kleurenschema’s plusteken logo’s (overgeschreven van vlaggen plusteken toppen) hebben zij eentje sterke identiteit diegene voorts gaat dan officiële afbeeldingen. Ie is waarachtig idem met mensen; innerlijk vertrouwen zorgt normaliter voordat meer externe flexibiliteit, oprechtheid.

Ie doet mij denken aan ie ‘betekende’ plusteken ‘betekenende’ paradigma; den ‘betekenaar’ wijst steevast enig zoals ie betekende, verwijzend zoals den ‘kern’. Ie is zelf noch den kern. Ik heb den laatste tijdstip veel nagedacht overheen dit raamwerk. Den verhouding betekende/betekenaar varieert natuurlijk van merknaam totdat merknaam; plusteken er is geen ‘betere’ opstelling. Maar ie is zeldzaam wegens eentje ​​merknaam zo (numeriek) klein te zien indien ie Australische klimcentrum Urban Climb, met sterke kernidentiteit (‘signified’) plusteken dienovereenkomstig flexibele ‘signifiers’.

Logo en op stickers gebaseerde merkidentiteit voor het Australische klimcentrum Urban Climb, ontwikkeld door Base Design.

Dit is intact manifest eentje ‘cultuur vooraf, kleur tweede’ business. Verbale communicatie staat centraal te den positionering: ‘Our Uncommon Ground’, ‘Nothing But Problems’. Zij pikken eentje bestaande subcultuur op plusteken gaan ermee aan den slag. Maar zij maken ie los, vrijmaken ie; Opstijgen voordat iedereen. Noch zomaar eentje sport. ‘Noch voordat iedereen’ maar tegelijkertijd (ongeschreven) ‘noch voordat niemand’. Eén gedeelde interesse plusteken willen zoals verkenning; elk voorstelbaar persoon plusteken vaardigheidsniveau.

Logo en op stickers gebaseerde merkidentiteit voor het Australische klimcentrum Urban Climb, ontwikkeld door Base Design.

Den hoofdbureau strekking van Basisontwerpen merkidentiteit voordat Stedelijke klim is zonnig, licht ongeregeld, ongestructureerd. Ie spreekt overheen onoverkomelijke uitdagingen, maar zowel overheen den aanvaardbaarheid van tekortschieten – ie gaat iedereen wegens den trektocht, noch wegens den bestemming. Ie logo geven met zijn verticale ordening netjes den achterliggende activiteit weer; ie gestippelde raster van den muur benadrukt ie thema ‘elke route’ dat zo centraal staat. Plusteken den stickers penetreren ‘balans vanwege strakheid’, zelf eentje mooie klimmetafoor. Zij liefhebben mekaar op hun positie. Plusteken vanwege dit alles doordringt diegene bestaande subcultuur; ‘oude routes’ schrijven op eentje doodskist, eentje vakkundig gekozen in-grapje dat desalniettemin inzichtelijk is voordat den nieuweling.

Logo en op stickers gebaseerde merkidentiteit voor het Australische klimcentrum Urban Climb, ontwikkeld door Base Design.
Logo en op stickers gebaseerde merkidentiteit voor het Australische klimcentrum Urban Climb, ontwikkeld door Base Design.

Ene van den uiterst opvallende spullen aan dit merknaam – plusteken werkelijk den voet voordat mijn betoog totdat nu toe – is den treatment van ongebruikte ontwerpconcepten. Te positie van hun alternatieve branding ‘routes’ weg te werpen, nam Base Vormgeving zij iedereen plusteken recycleerde zij voordat den ‘voorraad’ van teamleden. Dit bedoel ik met eentje flexibele buitenzijde; eentje meeslepend ontspannen optiek van den relatie ‘betekende’ plusteken ‘betekenaar’. Te den meeste situaties zullen dit werkmethode onvoorstelbaar zijn, zelfs grenzend aan eentje vorm van tegenwerking. Maar ie werkt hier. Informaliteit, ontspannen zijn, staat centraal te ie merknaam zelf. Dus waarom zullen u dat noch overbrengen vanwege middel van eentje zeer losse toepassing van merkregels? Niets schreeuwt meer ‘gestressd’ dan strakgespannen gecontroleerde kleurenschema’s, logo’s plusteken lettertypen.

Noch elk onderneming zullen dit kunnen of willen exporteren. Te geen geval. Ik zullen eentje klant te bijvoorbeeld den financiële dienstverlening zeker noch ‘loslaten’ adviseren. Maar voordat Urban Climb is ie volmaakt.

Ontvang meer met BP&O Plus

Oplezen Uitgebreide inzichten, start met bladwijzers, schalm tussen lichte/donkere modi, artikel- plusteken galerijweergaven plusteken ondersteun onze schrijvers. Abonneren hier.

Logo en op stickers gebaseerde merkidentiteit voor het Australische klimcentrum Urban Climb, ontwikkeld door Base Design.
Logo en op stickers gebaseerde merkidentiteit voor het Australische klimcentrum Urban Climb, ontwikkeld door Base Design.