Wegens zichzelf te voorleggen indien eentje technologiemerk dat meer omvatten dan eenzaam mobiele toestellen, Nokia heeft omgedoopt plusteken verfrist ie logo met eentje vereenvoudigd plusteken kantig ontwerp.
Ie vernieuwde logo is ontwikkeld met consultatiebureau Lippincott indien onderdeel van Nokia‘s bredere rebranding-strategie wegens zichzelf te weerspiegelen indien “eentje voorman op ie streek van B2B-technologie-innovatie diegene ie potentieel van digitaal ter elke branche realiseert”.

Ie hoekige ontwerp van ie vorige logo, dat ter 1979 worden ontworpen, worden vereenvoudigd wegens ie minimalistischer plusteken hoekiger te maken met slanke letters.
Den herkenbare diepe, ingetogen Nokia-blauwe tint worden geüpdatet zoals eentje helderdere tint.

Den diagonale strepen van den K ter ie vorige logo werden ter ie herontwerp ter den vorm van eentje pijlpunt gehouden, maar den rechtopstaande volksstam van den letterteken worden verwijderd.
Strepen van den letters N plusteken A werden zowel verwijderd wegens eentje abstracte, gemoderniseerde uitstraling te creëren. Zowel den O ter ie logo veranderde van eentje gecompleteerd vierkant zoals eentje tournee vorm.
“Ie nieuwe logo van ie handelsbedrijf is symbolisch voordat eentje vief, dynamisch plusteken modern Nokia, dat zijn waarden plusteken mikpunt demonstreert”, aldus ie merknaam.
“Ie nieuwe merknaam bevestigt den waarde diegene Nokia inbrengt op ie streek van netwerkexpertise, technologisch leiderschap, baanbrekende innovation plusteken samenwerkingsverbanden”, vervolgde Nokia.
“Ie is ontworpen indien eentje symbool van samenwerkingsverband, watten volgens Nokia van cruciaal bij is voordat ie realiseren van ie exponentiële potentieel van netwerken plusteken ie opendoen van winst op ie streek van duurzaamheid, productiviteit plusteken toegankelijkheid.”

“Ie nieuwe merknaam bevestigt den waarde diegene Nokia inbrengt op ie streek van netwerkexpertise, technologisch leiderschap, baanbrekende innovation plusteken samenwerkingsverbanden”, vervolgde Nokia.
“Ie is ontworpen indien eentje symbool van samenwerkingsverband, watten volgens Nokia van cruciaal bij is voordat ie realiseren van ie exponentiële potentieel van netwerken plusteken ie opendoen van winst op ie streek van duurzaamheid, productiviteit plusteken toegankelijkheid.”
Andere weer ontworpen logo’s diegene recentelijk op Dezeen zijn verschenen, zijn onder meer drankenbedrijf PepsiCo’s “opbeurende” rebranding van frisdrank 7Up Plusteken een bijgewerkt logo voor het Britse erfgoedmerk Burberry dat verwijst zoals eentje motief dat meer dan 100 klas geleden voordat ie merknaam is geproduceerd.
Den afbeeldingen zijn afkomstig van Nokia.