Ontgrendel den volume van ontwerp wegens gebruikers te promoten honingbij ie maken van…


Ontgrendel de kracht van ontwerp om gebruikers te helpen slimme beslissingen te nemen.

UX, vanuit ene besluitvormingsperspectief, betekent focussen op den setting van ene gebruiker plus individuele behoeften. Hoe past den onmiddellijke besluit ter den bredere doelen van den gebruiker? Watten beïnvloedt hun besluit? Hebben zij voldoende kennisoverdracht wegens ene ​​weloverwogen besluit te nemen waar zij geen spijt van zullen krijgen?

Besluitvorming vermag ingewikkeld zijn, plus ie wordt des te problematischer wanneer gebruikers noch toereikend kennisoverdracht hebben wegens ene ​​besluit te nemen. UX ontwerpers kunnen dit vastpakken doorheen alle opties plus mogelijke uitkomsten te overbrengen plus visuele gebruiksaanwijzingen te geven wegens den besluitvorming intuïtiever te maken.

Tip 1: Structureer beslissingen rond den behoeften van den gebruiker

Eentje beslisstructuur is ene kader waarbinnen ene gebruiker ene voorkeur vermag maken. Willen zij bijvoorbeeld ene webpagina blijven verkennen of dit verlaten? Eentje goede beslissingsstructuur is transparant (dat wil zeggen dat den beschikbare opties plus den resultaten van elke optie verstaanbaar zijn) plus consistent, zodat ie maken van den ene besluit den volgende gemakkelijker maakt.

Den vergissing diegene te veel ontwerpers maken, is dat zij ene beslissingsstructuur creëren rond den behoeften van ene handelsbedrijf ter positie van diegene van den gebruiker.

Denken aan den kwestie van den online bloemenverkoop. Vanuit ie perspectief van ene bloemist wordt ene bestelling ontvangen plus vervolgens verzonden op onderstel van den gewenste verzendopties van den klant. Vanuit bedrijfsoogpunt is ie zinvol wegens ene ​​assortiment boeketten aan te bieden, gevolgd doorheen den beschikbare bezorgmogelijkheden. Plus zo structureren den meeste e-commercesites ie besluitvormingsproces.

Echter, vanuit ie perspectief van iemand diegene Valentijnsdag vergeten is, zijn den leveringsopties ie belangrijkst, want dag-late bloemen zijn slechter dan bloemen van ene tankstation. Ter dat geval willen den verzendopties – met name den bevestiging dat levering ter ene bepaald tijdsbestek mogelijk is – vooropgaan aan den productselectie.

Den mogelijkheid is groter dat u ene positieve gebruikerservaring levert doorheen beslissingsstructuren te ontwerpen rond den behoeften van ene klant.

Tip 2: Beslissingen verstaanbaar maken

Gegevens hebben noch dezelfde zeggenschap op mensen indien op algoritmen, maar indien ontwerpers gegevens kunnen overbrengen op ene methode diegene zinvol is voordat ie menselijk brein, hebben wij meer kennisoverdracht plus kunnen wij beslissingen nemen ter ene meer logische, algoritmische methode.

Dit is waar gebruikersinterface vormgeving komt helemaal totdat zijn rechtspleging. Effectief gebruikersinterface ontwerp vermag complexe gegevens met kleur plus hiërarchie vatten wegens gegevens te benadrukken diegene cruciaal zijn voordat den huidige taak van den klant. Watten ontwerpers willen exporteren, is den gegevens constructief redactioneel bewerkt.

Eentje belangrijke techniek is wegens jij te samenbrengen op den setting. Wegens gegevens ter setting te voorleggen, wordt ie voordat ene persoon gemakkelijker wegens den kennisoverdracht diegene wordt overgebracht te vatten. Mits u bijvoorbeeld ene product met korting verkoopt, presenteer dan immer den oorspronkelijke prijs ongeacht den kortingsprijs, plus nog huis, benadruk hoeveel den gebruiker bespaart.

Tip 3: Beloning Besluitvorming

Mensen zijn vrij gemakkelijk te manipuleren – vandaar den prevalentie van black-hat UX technieken diegene ie web bezaaien. Er komen verschillende chemicaliën vrij ter ie systeem van ene gebruiker indien er goede goedje voorvallen – daarom lichten gokautomaten op indien jij er poen ter stopt. Eentje van den eenvoudigste omgangsvormen wegens gebruikers aan te moedigen daad te ondernemen, is doorheen zij elke keer dat zij dat exporteren te belonen met positieve chemicaliën ter hun systeem.

Omdat wij geen black-hat-technieken gewoontes, willen wij ene bepalen voorkeur noch belonen – dat zullen dwingend zijn – wij willen den besluit (elke besluit), hoe klein zowel, belonen. Zelfs zulk eenvoudigs indien ene mooie zweeftoestand op ene verbinding vermag ene gebruiker belonen voordat betrokkenheid honingbij den gebruikersinterface plus positieve gevoelens opbouwen.

Wanneer gebruikers zichzelf ja voelen honingbij kleine beslissingen (zoals meer details overheen ene product oplezen), is den mogelijkheid groter dat zij omvangrijke beslissingen nemen (zoals den koop van ie product).

Tip 4: Herhaal kritieke kennisoverdracht

Ie menselijk brein blinkt uit ter snelle besluitvorming. Dit komt omdat ie zo is geëvolueerd indien ene verdedigingsmechanisme – hoe sneller jij slot dat iets hachelijk is, hoe groter den mogelijkheid dat jij lang toereikend overleeft wegens jij voort te planten.

Helaas is zowel ie menselijk brein vergankelijk plus willen wij dit vlugheid op den ene of andere methode goedmaken. Plus dus offeren den hersenen geheugenherinnering op ten gunste van vlugheid. Mits gevolg hiervan hebben wij den neiging wegens beslissingen te nemen op onderstel van watten onzerzijds te wachten staat wanneer wij den besluit nemen. Dat wil noch zeggen dat wij helemaal noch op ervaring vertrouwen, maar ie menselijk brein schenken den voorliefde aan huidige input bovenop herinnerde input.

Mits u wilt dat ene gebruiker ene weloverwogen besluit neemt, zorg er dan voordat dat alle uiterst kritieke kennisoverdracht immer voordat hun vacant is. Mits u bijvoorbeeld ie tal verlaten winkelwagentjes op ene e-commercesite wilt verminderen, moeten u ervoor zorgen dat den productlijst voldoende gedetailleerd is, zodat den gebruiker noch hoeft te vertrouwen op den herrinnering waarom hij ervoor heeft gekozen ie wetsartikel aan zijn winkelwagentje toe te voegen wegens ie ge te ronden. den kassa.

Tip 5: Verhoog ie vertrouwen met ene elegante foutafhandeling

Foutafhandeling is ene van den uiterst kritieke aspecten van gebruikersinterface ontwerp omdat jij, hoe jij ie zowel probeert, nooit ene interface kunt ontwerpen diegene ene gebruiker noch vermag misbruiken, misbruiken of breken. Iedereen diegene uitgebreide gebruikerstests heeft verricht, zou u zei dat gebruikers vaak goedje kapot maken wegens te zien of zij dat kunnen. Zij zijn indien kind’s diegene limieten aftasten wegens te ontdekken waar hun limieten ligt.

Plus dus, indien u ene webstek ontwerpt diegene onjuistheden gracieus afhandelt, stelt u gebruikers ter staat wegens te verkennen zonder ontsteld te paardenhoeven zijn onherstelbare schade aan te uitbalanceren, plus zullen zij veel vroeger ene besluit nemen.

Ie vermag zo simpel zijn indien den gebruiker ene methode geven wegens ene ​​besluit ongedaan te maken. Eentje eenvoudige pop-up diegene vraagt, Weet jij ie zeker?” Is ene uitstekende methode wegens ene ​​gebruiker gerust te stellen dat zijn keuzes geen blijvende resultaten zullen hebben.

Gebruikers promoten slimme beslissingen te nemen

Besluitvorming is ene ingewikkeld veranderingsproces – er is geen pasklare vraag. Den tool wegens ie nemen van beslissingen voordat uw gebruikers te vergemakkelijken, is wegens dat ja te onthouden UX gaat noch overheen ie overbelasten van beslissingen; ie gaat erom den gebruiker den kennisoverdracht te geven diegene hij nodig heeft wegens zelf ene weloverwogen besluit te nemen.

Wegens beslissingen te structureren rond gebruikersbehoeften, kennisoverdracht verstaanbaar te voorleggen, besluitvorming te belonen, kritieke kennisoverdracht te napraten plus onjuistheden onberispelijk ge te handelen, kunt u gebruikers promoten beslissingen te nemen diegene zowel hun indien den zakelijke doelen van uw klant ten goede komen. Ie begint allen met ie vatten van ie besluitvormingsproces – daarna is ie ene kwestie van omgangsvormen vinden wegens in diegene parameters te werken.

Uitgelichte afbeelding per verhalenset op Freepik

Simon Stern

Simon Sterne is ene stafschrijver honingbij WebdesignerDepot. Hij is geïnteresseerd ter technologie, WordPress plus alles UX. Ter zijn vrije tijdstip houdt hij van fotografie.