Opzienbarend logo plus huisstijl voordat BrewBird doorheen Mucho — BP&O


Gemarmerd patroon en verpakkingsontwerp voor BrewBird, een koffiepadbedrijf in San Francisco, ontworpen door Mucho

Studio voordat wereldwijde tactiek, branding, verpakking plus grafisch ontwerp veel creëerde dit kleurrijke nieuwe identiteit voordat ie opstarten van koffietechnologie brouwvogelte samenwerkingsverband met Schotse kunstenaar Craig Zwart.

Mucho worden aangesteld wegens eentje ​​nieuwe merkidentiteit plus eentje ‘memorabel’ verpakkingssysteem te creëren wegens BrewBird te promoten zijn vertelsel overheen ie verzamel van moderne technologie, smaakwaarneming plus ‘ie ambachtelijke ambacht van koffiebranders’ te klikken.

Volgens Mucho hebben druppelkoffie-specialisten BrewBird ‘ie technologisch uiterst moderne koffiezetplatform ter wereld’ ontworpen; ie gewoonte van hele bonen te composteerbare peulen. BrewBird werkt doorheen samen te werken met ‘s werelds toonaangevende koffiebranders wegens druppelkoffie aan den deur te bezorgen netwerk nadat ie is gestookt, met mits doelwit ervoor te zorgen dat klanten ‘met eentje druk op den lichtknop ie uiterst verse kopje gemalen koffie krijgen’.

Dit uitlating bevatten uitgebreide inzichten voordat BP&O Plus-leden.
Meer weten plus aanmelden hier.

Logo, merkidentiteit en verpakkingsontwerp voor BrewBird uit San Francisco, ontworpen door Mucho

Den look plus feel van BrewBird draait grotendeels wegens levendige kleuraccenten, ie resultaat van Mucho’s samenwerkingsverband met Craig Black. Black worden voordat ie project overgevlogen zoals San Francisco, waar hij den taak kreeg wegens met gietverf ‘den smaakprofielen van individuele koffiesoorten weer te geven’. Black experimenteerde met verschillende kleurenpaletten met behulp van zijn kenmerkende ‘Acrylic Fusion’-benadering – eentje soortgelijk veranderingsproces van ie met den hand schenken van liggen acrylverf.

Overgeschreven van dit flitsen van patronen, hield Mucho den surplus van den identiteit weloverwogen eenvoudig te termen van kleur; voornamelijk met behulp van zwart, wit plus brons wegens den gedurfde verfstromen voorts te permitteren opvallen.

Verpakkingsontwerp van kraftpapier met kleurrijke hoes voor BrewBird, een koffiepadbedrijf in San Francisco, ontworpen door Mucho
Verpakkingsontwerp van kraftpapier met koperfolie en kleurrijke hoes voor BrewBird, een koffiepadbedrijf in San Francisco, ontworpen door Mucho
Bird-logo-ontwerp voor BrewBird, een koffiepadbedrijf in San Francisco, ontworpen door Mucho

Ie nieuwe logo is opgebouwd uit ie samenvoegen van den twee letters ‘B’s’ te BrewBird, horizontaal gepositioneerd met den platte B-lijnen tegen jawel, den onderste gespiegeld plus omgedraaid. Volgens Mucho resulteert dat spel met den letterteken B – plus ie waarheid dat den vorm zowel ‘eentje vogel mits koffiekopjes’ vormt, te ‘drietal verborgen paaseieren’ diegene ‘ie vreugde versterken dat gepaard gaat met ie zetwerk van eentje heerlijke kop koffie met Brouwvogel’.

Den naamgeving is snoezig plus klinkt juist; maar voordat Britse oren heeft ie mogelijk eentje andere connotatie dan bedoeld doorheen den makers te San Francisco – er is eentje zekere weerklank van den Northern Club-comedian uit den jaren 70 diegene eentje grapje maakt overheen eentje vrouw diegene thee zet. Hoewel ik dat zeg, is er eentje Brewbird-café te Peckham, Zuid-Londen; plus – enigszins verwarrend – eentje D2C eco-roast koffiebedrijf genaamd Brewbird (met eentje kleine tel ‘b’) afkomstig uit Greater Manchester. Dus misschien zijn wij dat gewoon, plus ie is (weer, enigszins verwarrend), gewoon eentje spel op ‘bluebird’.

Den naam is eentje factor dat uiteindelijk juist is; maar ie toestaan even (althans voordat dit Britse ogen plus oren) wegens te terechtkomen. Misschien is ie thuisbrengen van den ‘easter egg’-elementen van ie logo eentje ietsje zoals diegene jonge vrouw/oude toverkol optische waandenkbeeld (mits jou ie eenmalig ziet, zie jou ie – maar dat schenkkan even duren); maar ie duurde even voordat den vogel zichtbaar worden te den twee hoofdletters. Ie koffiekopje ligt misschien meer voordat den hand, maar valt watten volks omdat den vergelijking schattig huwelijksinzegening opgaat voordat den lagere ‘B’.

Den identiteit is echter zeer opvallend te zijn eenvoudigheid plus onderscheidt ie merknaam verstaanbaar van den mededingers. Voordat den overgrote meerderheid van ie lettertype van ie merknaam koos Mucho ervoor wegens den lettertypefamilie LL Supreme te gewoontes – eentje nieuwe kijk op den doorheen Paul Wielrenner ontworpen modernistische klassieker Futura. Ie is wegens eentje ​​veel uitgangspunten eentje slimme zet: ten eerste is ie zowel onschadelijk mits stijlvol, met eentje verfijning diegene voortkomt uit den geometrische fabricage van rechte oprichten plus cirkelvormige rondingen; weliswaar heeft ie zowel eentje vleugje speelsheid. Dit lijkt overeen te komen met den houding van BrewBird – serieus overheen bijvoorbeeld koffie plus technologie; maar met eentje vriendelijke Westelijk Coast-chirpiness.

Ie is zowel snugger omdat elke snijwond van LL Supreme ‘appart is uittekenen plus mits gevolg daarvan zijn inherent identiteit heeft’, zoals Lineto ie uitdrukt; watten betekent dat ie werkt voordat ie BrewBird-logotype, sitetekst, verpakkingstekst plus meer, te verschillende gewichten plus met variaties te den letterafstand. Den enige opmerkelijke uitzondering op ie gewoonte van ie lettertype lijkt op den pods zelf te zijn: terwijl den melange- plus smaakbeschrijvingen den voorschrift volgen, behoudt den naam van den koffiebrander zijn inherent merktype.

Logo, merkidentiteit en verpakkingsontwerp voor BrewBird uit San Francisco, ontworpen door Mucho
Logo, merkidentiteit en verpakkingsontwerp voor BrewBird uit San Francisco, ontworpen door Mucho
Kleurrijk koffiepadverpakkingsontwerp voor koffiepadbedrijf BrewBird in San Francisco, ontworpen door Mucho
Schotelontwerp met merknaam voor koffiepadbedrijf BrewBird in San Francisco, ontworpen door Mucho

Terwijl den koffiepaddozen eentje vleugje ‘hipsterish sustainable tampon startup brand’ overheen zichzelf hebben; overheen ie generaal is den identiteit zeker uniek plus memorabel. ‘Potentiële klanten wordt aangetrokken doorheen den verpakking mits zij dit zien op pop-uplocaties van BrewBird’, zegt Mucho creative director Zeehond Duncan. ‘Zij vooruitzien dat ie eentje soort kunstinstallatie is plus zijn verrast dat ie werkelijk eentje verpakking voordat koffie is.’ Uiteindelijk doet den levendige, vrolijke esthetiek watten ie moeten tenuitvoerleggen: klanten straktrekken plus konkelen.

Ontvang meer met BP&O Plus

Oplezen Uitgebreide inzichten, start met bladwijzers, schalm tussen lichte/donkere modi, artikel- plus galerijweergaven plus ondersteun onze schrijvers. Abonneren hier.

Branding en posterontwerp voor BrewBird, koffiepadbedrijf in San Francisco, ontworpen door Mucho