[ad_1]

Britse grafisch uitvinder Peter Saville heeft eentje vernieuwd merknaam gecreëerd identiteit voordat ie Italiaanse modehuis Ferragamo, dat zijn handgeschreven logo transformeert te eentje aangepaste serif lettertype dat verwijst zoals stenen inscripties.

Ie modehuis maakte zijn nieuwe naam plus logo vertrouwd om middel van eentje Instagram-bericht dat wasgoed getiteld “Salvatore Ferragamo wordt FERRAGAMO.”

Ie bijgewerkte logo van één woord, ontworpen om den beroemde Britse grafisch uitvinder plus kunst director Savilleworden gepresenteerd tegen eentje dieprode decor.

Savilld creëerde ie aangepaste lettertype voordat Ferragamo om ie voormalige handgeschreven logo te vertalen zoals eentje serif-lettertype.

“(Peter Saville) voorbereid eentje modernistische kijk op eentje klassiek lettertype, herinnerend aan den klassieke steeninscripties diegene renaissancekunstenaars inspireerden”, zei Ferragamo.

“Ie handschrift van den oprichter is vertaald te eentje serif-lettertype dat statig, verfijnd plus overeenstemmend indien bewijs is, te eentje strakke strakheid tussen classicisme plus moderniteit.”

Den vernieuwde merkidentiteit worden onthuld op Instagram

Saville putte tijdens ie ontwerpen van ie logo zowel uit den geschiedenis van Ferragamo, dat worden opgericht te Florence.

“Den eigenheid van Florence zit te den cultuur van ie handel: dat bracht mij totdat den verkiezing voordat eentje klassiek lettertype”, zei Saville overheen zijn ontwerp. “Den visie is veeleisend plus modern. Daarna wordt ie lettertype verkleind plus modernistisch.”

“Dan is er ie ambacht dat typisch Ferragamo is, dat is samengevat te ie idee van eentje te steen gebeitelde inscriptie”, vervolgde hij. “In dit strakheid ligt ie nieuwe logotype plus den complexe balans diegene ie uitdrukt.”

Ingevolge den bijgewerkte identiteit worden zowel “Salvatore” weggelaten uit den naam van ie handel, watten eentje verfrissend tijdvak betekende voordat ie 95-jarige modehuis dat voorheen vertrouwd stond indien Salvatore Ferragamo. Ie worden voordat ie voorgerecht onthuld voordat creatief directeur Maximilian Davis zijn debuutcollectie presenteerde tijdens den Milan Fashion Week.

Ie voormalige logo van Ferragamo, dat ie merknaam identificeerde van 1982 totdat 2022, wasgoed eentje lezing van den persoonlijke handtekening van oprichter Salvatore Ferragmo. Ie is vervaardigd op fundament van eentje gewendraken lettertype plus had eentje cursief handgeschreven uitwendig.

“Geschiedenis is eentje enorme schat voordat eentje stulp dat er eigenaar van is”, zegt Marco Gobbetti, CEO van Ferragamo. “Ie nieuwe Ferragamo-logotype bevatten plus breidt zowel den geschiedenis indien ie nu uit.”

“Ie is verre van enig eentje logo, ie is eentje programma dat ie nieuwe kapittel dat op ie punt staat te schrijven, zou kaderen plus zenden.”

Den vereenvoudiging van merklogo’s maakt percentage uit van eentje trend te branding waarbij veel modemerken plus technologiebedrijven meer vereenvoudigde, schreefloze logo’s hebben geïmplementeerd.

Erop eentje Frans modehuis Sint LaurentFranse modeontwerper plus Céline creatief directeur Hedi Slimane veranderde snel ie logo van ie merknaam, schrapte Yves uit den naam plus introduceerde eentje schreefloos lettertype.

Ie nieuwe logo worden geïnspireerd om den confectielijn Rive Gauche van ie merknaam diegene te 1966 worden gelanceerd om Yves Saint Laurent. Slimane wasgoed zowel verantwoordelijk voordat het accent van het logo van Celine laten vallen wegens huis te toeschijnen op ie oorspronkelijke ontwerp uit den jaren 60.

Ter 2018, kort nadat Ricardo Tisci worden aangesteld indien creatief directeur van ie Britse modehuis Burberry, Saville werkte samen met het huis om een ​​nieuwe grafische identiteit te ontwikkelen dat omvatte eentje verfrissend logo plus monogram.

Saville verving ie Burberry Equestrian Knight-logo van ie merknaam, dat ie op makker gemaakte lettertype Bodoni gebruikte, dat om ie merknaam sinds 1901 worden tweedehands, om eentje schreefloos lettertype.

Singeltje is afkomstig van Ferragamo.



[ad_2]

Source_link

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *