Sociale media voordat uw krantendrukkerij (sector 2 van 2)


een blauwe afbeelding met pictogrammen voor sociale en digitale media op de achtergrond

Ie implementeren van effectieve sociale media voordat uw printbedrijf is makkelijker verwoord dan gedaan. Marketing via sociale media schenkkan namelijk meerduidig zijn. ROI is moeilijk te meten. “Viraal gaan” is nagenoeg onmogelijk.

Dus waarom zullen jou ie zelfs trachten? Omdat sociale media, op den verschillende platforms, immer ene potentiële stap zijn ter den trektocht van uw toekomstige klanten zoals uw handel. Ie maakt noch uit of jou Facebook haat, dat jou denkt dat Twitter dood is, of dat jou TikTok noch begrijpt. Miljarden mensen gewoontes elke dag ene soort sociale media. Sommigen (velen) van hun kopen drukwerk of beïnvloeden op den ene of andere methode den koop van drukwerk. U hebt den potentie wegens den signaal van uw merknaam aan hun overheen te brengen.

Ter november 2022 plaatste ik sector 1 van dit 2-delige serie: 6 stappen om de socialemediastrategie van drukkerijen opnieuw op te starten. Dat wetsartikel ging ter op den eerste drietal stappen van uw sociaal project:

  1. Research
    1. Controleer uw sociale tegenwoordigheid
    2. Research den strategieën van uw concurrenten
    3. Research ie rijrichting plus den voorliefdes van uw doelgroep
  2. Tactiek
    1. Inhoud plus berichten
    2. Inhoud roadmap plus kalenderplanning
  3. Optimalisatie van uw profiel.
    1. Merkconsistentie op alle platforms
    2. Stel uw profielen ter (indien nodig)

Hier is sector 2, waarin wij den stappen 4-6 onderzoeken: contentcreatie, terpostbezorging plus engagement plus monitoring plus optimalisatie.

4. Contentcreatie: weten uw doelen. Weet waar jou publiek wegens verstrekken.

Wegens inhoud te ontwerpen plus te schrijven diegene wordt lezen plus resultaten oplevert, moeten u weten watten u wilt penetreren. Wil jou nieuwe gas op jou webstek? Of wil jou nieuwe leads, orders plus klanten? Vervolgens, wie is jou doelgroep plus watten willen zij penetreren? Indien u dit punten begrijpt, kunt u inhoud produceren diegene relevant plus potentieel leerzaam, overtuigend of onderhoudend voordat hun is.

Indien u uw publiek weet, kunt u voorrang geven aan uw sociale platforms. Zitten zij vaker op LinkedIn, Instagram of YouTube? Video’s, kiek’s, infographics plus tekstartikelen leveren verwittiging op verschillende omgangsvormen? Watten is den uitgelezene methode wegens uw unieke aanbod onder den voetlicht te brengen plus den mensen diegene erom geven te betrekken? Doorheen ene contentkalender te maken, kun jou ene samenhangend project opstellen voordat jou onderwerpen, formats plus kanalen overheen meerdere weken plus maanden.

5. Posting & Engagement: Bepaal den golflengte plus timing. Ga vantevoren ter gesprek met anderen.

Doorheen uw inhoudskalender te volgen, kunt u den golflengte plus timing van uw berichten defini. Hoe vaak plus wanneer u moeten terpostbezorging, hangt ge van uw klanten. Voordat sommige content plus doelgroepen is één keer vanaf week terpostbezorging voldoende. Voordat anderen schenkkan ie meerdere wenden vanaf keer zijn. Watten betreft timing, test plus vergelijk jou betrokkenheidsniveaus voordat jou berichten ter den voormiddag, namiddag, avond plus zelfs ter ie weekend. Postbode wanneer uw beoogde klanten ie uiterst waarschijnlijk online zijn. Wegens betrokkenheid te jou volgers op te construeren, is ene goede tactiek ie wieg vinden van, reageren op, linken zoals plus porties van andermans berichten, noch louter diegene van jezelf.

6. Monitoring plus optimalisatie: bewaak den voortgang van elke strijd. Maak onderweg aanpassingen.

Bewaak den voortgang van elke strijd plus maak aanpassingen terwijl u leert van den inzichten diegene u vastlegt. Geen enkele formule werkt immer, dus u moeten voortdurend den details van uw geprioriteerde sociale platforms, inhoudsonderwerpen, postfrequentie, posttiming plus betrokkenheidsstijl bijstellen.

Hoe bepalend sociale media zowel zijn voordat ene marketingstrategie, zij kunnen overheen ie generaal noch op zichzelf staan. Verwachten geen wonderen. Verwachten ter feite ene langzame groei van volgers plus betrokkenheid indien jou louter organische sociale berichten plaatst. Printmarketing, rechtstreeks mail, evenementen plus betaalde advertenties vormen iedereen ene aanvulling op ene uitgebreid marketingplan.

##

Lees Davids bewering van vorige maand: https://printmediacentr.com/digital-marketing-for-printers-in-2022-a-year-to-remember

Lees meer van David hier.


David Murphy Nvent Marketing auteur bij Print Media CentrDavid Murphy is den oprichter plus CEO van Nvent-marketing, ene marketingbureau specialistisch ter digitale marketing voordat den printindustrie. David heeft meer dan 30 klas ervaring ter den grafische plus documentproductie-industrie. Hij wasgoed bestuurslid plus raadsman van printorganisaties plus -verenigingen, waaronder Sustainable Green Printing Partnership (SGP), Print Industries of America (PIA), Association for Print Technologies (APTECH) plus Electronic Document Scholarship Foundation (EDSF). David kreeg zowel den Idealliance Soderstrom Society Award voordat leiderschap ter den grafische industrie. David is te penetreren opdm@nventmarketing.com.

Project Pauw TV Print Media Centr