Thonik actualiseert den grafische identiteit van Dutch Vormgeving Week ter plek van ie 20-jarig jubileum


Amsterdams studio Thonik nam instructies van den typografie van den sage van grafisch ontwerp Wim Crouwel wegens eentje ​​frisse identiteit voordat te creëren Nederlandse Designweekter plek van twee decennia sinds den start van ie grootste designfestival van Noord-Europa ter Eindhoven.

Den branding neemt instructies van a baanbrekende poster ontworpen door Crouwel voordat eentje tentoonstelling overheen den Nederlandse schilder Edgar Fernhout, diegene worden gehouden ter den stad Van Abbemuseum ter 1963.

Dutch Design Week-affiches
Thonik heeft voordat Dutch Vormgeving Week eentje vernieuwde identiteit gecreëerd

Den poster is voorzien van Crouwels speciaal ontworpen Fernhout-lettertype – eentje verzameling van 13 dikke, op rasters gebaseerde letters gevormd met behulp van kwartcirkels.

Thonik heeft den identiteit voordat Nederlandse Designweek (DDW) met behulp van den personages op den poster plus werkte samen met den ter Londen gevestigde lettergieterij De Foundary-typen wegens den resterende 13 letters te ontwerpen plus den alfabet.

Typografie door Thonik
Ie ontwerp is geïnspireerd onderbrak den typografie van Wim Crouwel

“Den nieuwe identiteit gaat terug zoals den eerste identiteit van ie festival, waar DDW ter eentje vergelijkbaar geconstrueerd lettertype worden pennen”, vertelde Thonik aan Dezeen.

“Op diegene methode is ie eentje viering van 20 klas Dutch Vormgeving Week.”

DDW-flyers
Den identiteit van Thonik worden tijdens ie festival op den bewegwijzering vermeld

Ter ie Fernhout-lettertype pennen lijkt den letterteken W ter ie DDW-logo zowel op eentje tulp – ie nu lang bestaande logo van Dutch Vormgeving Week plus den nationale meel van den Nederland.

Den onderscheidende grafische identiteit wasgoed te zien op eentje reeks bewegwijzering plus bewegwijzering tijdens ie designfestival, dat afgelopen zondag eindigde.

DDW draagtassen van Thonik
Ie prijkte zowel op den Dutch Vormgeving Week-draagtassen

“DDW plus zijn volledige naam Nederlandse Designweek zijn pennen ter ie Fernhout-lettertype, netwerk mits korte woorden mits landkaart, crew, pers plus tv”, aldus Thonik.

“Wij usances rasters ter den online plus printcommunicatie. Ene brede mix van tinten zorgt zowel voordat opgewektheid ter den identiteit.”

Thonik creëerde verschillende animaties wegens ie festival te promoten op voet van den branding, diegene is geweest genomineerd in de categorie grafisch ontwerp van den 2022 Dezeen-prijzen.

Andere projecten diegene ter den wedloop zijn voordat den prijs zijn onder meer eentje serie lettertypen ontworpen om inheemse talen te beschermen Plus OlssønBarbieri’s rebranding voor Château Picorondiegene speelt met den restrictieve wijnbereidingsvoorschriften van Bordeaux.

Hoewel den editie van Dutch Vormgeving Week van dit klas recentelijk ten einde liep, heeft Dezeen eentje highlight reel van het evenement plus verkende verschillende projecten diegene mits onderdeel van ie festival werden gepresenteerd, waaronder biologisch afbreekbare zeepverpakking geproduceerd van artisjokbladeren plus erwten.

DDW bewegwijzering en plattegronden
Thonik creëerde ie project voordat ie 20-jarig existentie ​​van ie festival

Andere ontwerpen onderzochten ie potentieel van off-grid verlichtingssystemen geproduceerd wegens den voordelen van zonne-energie te demonstreren plus minimalistisch meubilair geproduceerd van gevouwen staalplaten.

Den afbeeldingen zijn afkomstig van Thonik.

Nederlandse Designweek 2022 vond positie van 22 totdat 30 oktober. Zien Dezeen Evenementengids voordat eentje up-to-date register van architectuur- plus designevenementen diegene overheen den hele wereld plaatsvinden.



Source_link