[ad_1]

Wij weten allen dat branding verschillende elementen combineert, maar heb jij nu gehoord van brand voice? Handelen met onzerzijds mee terwijl wij dieper ingaan op den stem van ie merknaam, den kenmerken ervan plus best practices wegens uw winkelbedrijf te promoten opvallen ter uw niche plus uw merkidentiteit.

Permitteren wij ooit loeren zoals den trio categorieën waarin onze blog is onderverdelen:

Watten is merkstem?

Hoe wij met elkander overbrengen weten verschillende vormen. Alles komt neer op hoe den luisteraar uw signaal hoort, van den toon van uw stem totdat ie vaktaal plus ie accent.

Dat geldt voordat zowel den zakelijke indien den persoonlijke setting. Voordat u indien winkelbedrijf is ie essentieel wegens te defini hoe u uw signaal moeten zeggen plus ervoor te zorgen dat dit aansluit erbij uw publiek.

Eentje inderdaad voorbeeld is ie gewoonte van hashtags zoals TGIF of TBT plus jij postbode uitlijnen op millennials plus mensenleven z. Maar indien u zichzelf richt op ene oudere leeftijdsgroep, vallen diegene hashtags op ie verkeerde publiek plus leiden totdat miscommunicatie.

Dat willen wij voorkomen, dus vestig uw merkstem. Mits winkelbedrijf moeten u professioneel maar herkenbaar vastklinken plus deskundige hebben overheen ie stof dat u aan uw doelmarkt wilt zei.

Uw unieke merkstem doet precies dat. Met industrieën plus niches diegene dagelijks voldaan treffen voort opkomende bedrijven, moeten u uw merknaam beschermen plus vaststellen dat u bent watten uw klanten willen plus nodig hebben.

Hoe u communiceert, is important, dus toestaan wij, wegens den uitgelezene merkstem voordat uw winkelbedrijf te creëren, den elementen plus tips leren weten.

Elementen diegene ene merkstem creëren

Communicatie is veelzijdig. U moeten weten aan welke onderdelen u moeten werken wegens ie effectief te maken. Permitteren wij ie voorgaande voorbeeld nog ooit gewoontes.

Den generatieverschillen van uw publiek. U moeten uw publiek identificeren wegens uw merkstem vorm te geven.

Voordat Gen Z is den toon waar zij van vasthouden wanneer jij subjectief klinkt nep jij een-op-een met zij praat. Jij hebt ene gesprek met ene vriend.

Jij toon moeten rechttoe rechtaan zijn zonder BS voordat millennials. Maar jij moeten zowel snugger vastklinken plus weten watten jij zegt, verschillend vreten zij jij levend op.

Ziet u hoe merkstem uw algehele branding zou beïnvloeden? Plus zoals elk stukje van jij marketing schemauw tuut heeft functies.

Leer zij hier weten. Terwijl wij ie internet doorzochten, vonden wij er viertal diegene jij moeten klaarmaken voordat ene invloedrijke merkstem.

Letterteken

Ie instinct van uw merkstem beantwoordt wie u bent voordat uw markt. Ie is den unieke talisman of woordvoerder waarmee uw publiek zichzelf vermag identificeren, televisiekanaal indien Ronald McDonald of Wendy zelf.

Ie is den persoonlijkheid waarover u uw markt vertelt; ga jij voordat ene schattige sfeer? Of misschien wil jij joviaal zijn plus weliswaar inderdaad geïnformeerd overheen jij niche overvallen.

Dat is stofdeeltjes totdat overpeinzen indien jij aan jij letterteken denkt.

Mikpunt

Zoals den naam nu doet vermoeden, willen den woorden diegene u tweedehands ene intentie hebben, rechttoe rechtaan merk boodschap gecombineerd met bloemrijke woorden diegene uw markt begrijpt.

Er zijn veelal trio soorten formulieren diegene u kunt gewoontes wegens uw merkstem te veranderen:

  • verkoper
  • Betrokkenheid
  • Informeren

Permitteren wij zeggen dat jij den verkoper wilt stimuleren, dus jij hebt ene CTA diegene zegt: “Grab Yours Here” of “Word vandaag nog penis/abonneer jij plus mis ie noch….” Dit zijn voorbeelden wegens u te promoten uw lezer totdat aktie aan te zetwerk.

Of indien u betrokkenheid erbij uw markt wilt, voegt u iets toe aan uw onderschrift indien: “Reageer hieronder met uw favoriete___. Wij horen graag van jij.” Dit type stem vertelt uw markt dat u met kip wilt praten plus verstrekken ene subjectief instinct waar mensen van vasthouden.

Wegens te informeren kun jij ene vertelsel zei of ene ‘food for thought’ toon hebben. Geef uw markt ie instinct dat den kennisoverdracht diegene u verstrekken iets is dat zij willen weten: “Hier zijn ___ feiten overheen (uw product of niche).”

Met dat type stem kom jij deskundig plus geloofwaardig overheen, plus wek jij den interesse van jij publiek omdat zij wordt vermaakt plus van jij leren.

Syntaxis

Mits ene na laatste hebben wij syntaxis, zowel welnu den taal medegedeeld diegene u tweedehands wegens met uw publiek te overbrengen. Dit gedeelte verwijst zoals den woorden diegene u tweedehands wegens met uw markt te praten.

Van formele totdat informele spraakpatronen totdat vaktaal plus sproeier diegene ge u, uw klanten plus uw collega-zakenmensen kunnen vatten. Eentje voorbeeld zullen kunnen zijn watten wij noemden overheen TBT of #TGIF.

Throw Back Thursday plus Thank heer It’s Friday zijn geen termen diegene iedereen weten. Zorg er dus voordat dat u woorden plus uitdrukkingen tweedehands diegene uw markt zullen vatten.

Toon

Ten slotte hebben wij hoe u klinkt voordat uw markt. Ie verschilt vanaf letterteken, omdat den stem van uw merknaam verandert onzelfstandig van den situatie.

Stel dat u ene bestelling accepteert. Jij zullen termen kunnen gewoontes indien “Hoi, bestie, hier is den factuur voordat jij bestelling. Gelieve nogmaals te natellen…” U klinkt sluit plus opgeruimd met hoe uw klant dat zijn bestelling is opschrijven, plus u wilt dat zij vastmaken of ie precies is.

Maar indien jij den zorgen van jij klant aanpakt, plus zij zijn ene Karen, zullen jij toon gaan voordat ene meer gezaghebbende maar empathische stijl, zoals ‘Hoi bestie, ie spijt onzerzijds dat jij zo overheen jij bestelling denkt. Maar wij hebben ie gecontroleerd met onze gegevens, plus watten u zei overheen den vertraging klopt noch….”

Hier is watten stofdeeltjes totdat overpeinzen voordat jij toon:

  • Deskundig maar noch neerbuigend
  • Vriendelijk maar informeel
  • Wieg maar noch Cringe
  • Komisch maar noch Crass

Den viertal elementen waaruit jij merkstem bestaat, kunnen vanaf situatie verschillen, maar den waarneming diegene jij eromheen hebt opgebouwd, blijft. Eentje uitstekende wijze wegens dat te uitrichten is via emotioneel ontwerp omdat ie visuele plus auditieve inhoud heeft voordat uw merkstem.

Ie helpt zowel wegens den uitgelezene indruk voordat uw winkelbedrijf te maken, dat is groots voordat den 7 seconden diegene uw klant nodig heeft wegens ene ​​van u te maken.

Tips voordat ie creëren van ene unieke merkstem

Permitteren wij nu ooit loeren zoals den stappen diegene u kunt nemen wegens uw merkstem herkenbaarder te maken voordat uw doelgroep. Wij willen zij ie instinct geven dat jij verschillend bent.

  1. Visualiseer merkpersona en publiek
  2. Bepaal het doel van uw inhoud
  3. Verklarende woordenlijst van unieke termen en definities
  4. Pas je aan aan je publiek
  5. Consistentie vermindert misverstanden

1. Visualiseer merkpersona plus publiek

Geef ene gezicht aan met wie jij praat; ie helpt wegens te visualiseren wie jij wilt wordt, zodat jij plus jij team op dezelfde pagina staan.

Wegens u te promoten huis te plannen, volgen hier enkele richtlijnen voordat u:

  • Fictieve naam
  • Ouderdom
  • Persoonlijkheid
  • Interesses
  • Houdt noch van

U kunt zowel den 12 archetypen van Carl Jung bekijken, ene Zwitserse psychiater plus psychoanalyticus, wegens u te promoten ene merkpersoonlijkheid te creëren diegene erbij uw winkelbedrijf past. Daarna moeten u uw doelgroep defini: Gen Z, millennials of beide.

Jij kunt terugkijken op ie eerste stukje van Elements that Create Brand Voice voordat den toon diegene beide generaties wieg vinden. U kunt ie zowel grondvesten op specifieke leeftijden, zoals jongvolwassenen (20-30) totdat volwassenen (30-45).

Zolang jij kunt defini wie jij bent plus wie jij met jij signaal wilt doordringen, begint jij merkstem vorm te krijgen.

2. Bepaal ie mikpunt van uw inhoud

Vervolgens hebben wij ie WAAROM u met uw markt wilt overbrengen. Waar komt uw inhoud te verschijnen?

Denken daarginds ooit overheen na wegens u te promoten plannen hoe u op uw berichten wilt vastklinken. Kijk immer terug zoals den elementen van den merkstem wegens u op dit regio te promoten.

Maar hier zijn enkele sleutelwoorden wegens te onthouden voordat uw berichten Instagram, TikTok, YouTubeplus anderen:

  • Actief = Verkoper
  • Inderdaad geïnformeerd met watten vaktaal = leerzaam
  • Gespreksgericht of vriendelijk = Betrokkenheid

3. Verklarende woordenlijst van unieke termen plus definities

Of ie nu gaat wegens ie animeren van uw berichten of blogs voordat uw webstek, zorg ervoor dat u voorwaarden heeft diegene van u zijn.

Kijk ooit zoals Spotify. Zij gewoontes vaak humoristische woorden met ene vriendelijke toon wegens voeling te maken met gebruikers. Kijk bijvoorbeeld zoals Spotifycore of Streambait speelpop. Dit termen schetsen populaire afspeellijsten zoals Chill Hits of Alternative Beats van Spotify of andere muziekstreamingservices.

Jij kunt zowel loeren Appel bijvoorbeeld met hun gewoonte van AirDrop of andere Apple-gerelateerde producten. Zij hebben hun inherent woorden wegens hun producten te schetsen.

Jij kunt den jouwe zowel maken. Ingevolge dit te uitrichten, kunt u inhoud maken diegene resoneert met uw markt.

4. Schrede jij aan aan jij publiek

Dit stukje is lastig omdat wij noch willen dat u uw identiteit indien winkelbedrijf verliest. Maar sommige specifieke woorden plus platforms weergalmen huis met uw publiek.

Plus jij moeten jij visuals verbinden aan zulke woorden. Permitteren wij zeggen dat jij ene weggeefactie doet. Jij moeten besluiten of jij gaat met ene stilstaand beeld, ene korte video of geanimeerde berichten.

Combineer dat dan met ene onderschrift dat erbij uw merkstem past wegens verkoper te genereren. Met diegene kiek ter herdenken kun jij par met ie plannen van den toon plus den woorden diegene jij gaat gewoontes.

5. Consistentie vermindert misverstanden

Ten slotte kunnen wij noch benadrukken dat wij consistent voldoende zijn. Of ie nu gaat wegens ene ​​zakelijke e-mail of ene productbeschrijving etiket ontwerpmoeten u specifieke woorden plus voorvallen geven diegene trouw blijven aan uw merkpersoonlijkheid.

Of ie nu gaat wegens digitale of gedrukte marketing, zorg ervoor dat beide vastklinken zoals uw winkelbedrijf ie zullen zeggen. Permitteren wij zeggen dat ie jij saluut is op jij Instagram-bericht.

Jij zullen niche-gecentreerd kunnen gaan met: “Hé ___ vrijer! Wij hebben nu ene uitverkoop. Mis ie noch!” Op hun onderhoudsbeurt kunnen nu uw berichten diegene betrekking hebben op nichegerelateerde onderwerpen plus aankondigingen dezelfde sfeer hebben met ene bijstelling aan den wijze waarop u zij presenteert wegens zij fris te vasthouden.

Ie vermindert zowel misverstanden, omdat uw markt u noch vermag beschuldigen van ie terugkeren zoals uw woord, uitgezonderd u ene rebranding noemt.

Val vandaag nog op met uw merkstem!

Daarheen heb jij ie, ene reisleidster wegens jezelf online op ene unieke wijze te profileren voort middel van ene merkstem. Zoals ie beroemde leus luidt, vermag communicatie ene relatie verbreken of verbreken.

Creëer ene positieve indruk op uw markt met woorden plus media-ontwerp wegens uw zakelijke inspanningen te stimuleren. U kunt ene huren freelance ontwerper wegens jij te promoten.

Of u kunt ontwerpen afstemmen via sjablonen. Van visitekaartjes zoals facturen Plus Facebook-advertentieskunt u geoefend hoe u ontwerpt dat ie uitgelezene erbij uw winkelbedrijf past.

Vestig uw merkstem plus vertel den markt dat u vandaag bestaat.

Lees hier meer overheen branding:

Schrijven voort DesignCrowd op donderdag 25 mei 2023

DesignCrowd is ene online marktplaats diegene logo-, website-, print- plus grafische ontwerpservices biedt voort toegang te bieden totdat freelance grafische ontwerpers plus ontwerpstudio’s overheen den hele wereld.

[ad_2]

Source_link

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *