[ad_1]
Geen verfrissend project, maar weliswaar ene smaakvol project; ie lijkt erop dat er geen perfectere match voordat London Centre for Book Medicus had kunnen zijn dan Atelier Bergini waarna ie op zoek wasgoed zoals ene ontwerpteam wegens zijn nieuwe visuele identiteit te creëren.
Gevormd doorheen twee afgestudeerden uit Central Saint Martins – den Noor Kristian Hjorth Berge plusteken den Italiaan Francesco Corsini (vandaar Berg-ini) – is den studio nu lang geïnteresseerd te ie ambacht plusteken den kunstzinnigheid van print, nadat zij Het Koninklijk Duplicatiecentrumie risograafafdruklaboratorium aan ie Royal Collegium of Kunst, te 2016.
Studio Bergini’s werkgelegenheid overheen identiteiten, publicaties, tentoonstellingen, websites, bewegwijzering, verpakkingen plusteken meer is gesmeed vanuit ene ‘conceptuele… inhoudsgerichte’ invalshoek diegene ‘vaak geworteld is te typografie’, aldus den studio. Dit invalshoek lijkt sterk aan te sluiten honingbij diegene van den London Centre for Book Artsopgericht te 2012 met mits mikpunt ‘ene plek te creëren waar mensen op betaalbare wijze toegang kunnen krijgen totdat apparatuur, middelen plusteken expertise wegens romans plusteken publicaties te maken plusteken uit te geven’, aldus den oprichters Simon Goode plusteken Ira Yonemura.
Zij voegen eraan toe: ‘Vanaf ie start hebben wij ene pragmatische plusteken enigszins anti-institutionele invalshoek gevolgd honingbij ie runnen van den studio: goedje klein liefhebben, onafhankelijk blijven plusteken voorrang geven aan paring plusteken vriendschappen.’ Er is zowel ene mooie co tussen studio plusteken klant te den zin van paring; met den London Centre for Book Medicus-ruimte te Fish Island, Hackney Wick, op ene steenworp afstand van Studio Bergini – zowel te Hackney Wick, Oost-Londen.
Den belangen van Goode plusteken Yonemura honingbij ie opzetten van den LCBA-ruimte waren respectievelijk ie benadrukken van ene ‘praktische plusteken ambachtelijke invalshoek van “boekkunst”‘; plusteken ene kijk op romans plusteken uitgeverijen mits ene verlengstuk van den praktijken van kunstenaars, muzikanten plusteken queer-activisten ‘plusteken zelforganisatie plusteken samenwerkingsverband mits hun den facto werkmodel’. Ie twee ziet ie huwelijk van dit belangen mits ene volledig onderdeel van den persoonlijkheid van ie London Centre for Book Medicus, plusteken Studio Bergini’s identiteit voordat den ruimte – eenvoudig, toegankelijk plusteken majestueus; maar modern, fris plusteken professioneel weerspiegelt dat prachtig.
Studio Bergini ontwikkelde den identiteit te den loop van ene schooljaar plusteken omschreef ie veranderingsproces mits ‘dialogisch’. Voort op dit wijze te werken, kon den studio ‘vormgeven hoe den ontwerpen te realtime wordt opgenomen plusteken tweedehands, wegens LCBA ene op makker gemaakte plusteken functionele identiteit te geven’, voegt ie eraan toe.
Ie streek waar zowel LCBA mits Studio Bergini is zittend, heeft ene legendarische geschiedenis te printen, plusteken zowel dit wordt weerspiegeld te den look plusteken feel. Den identiteit is stevig gecentreerd rond watten wordt beschreven mits ene ‘dik logo’ Origineel Sans. Gefactureerd mits ‘vrijpostig plusteken onbezonnen’ doorheen Commerciële klassiekers, Original Sans worden uitgebracht doorheen Vincent Figgins te 1828 mits den tweede schreefloze versie uiteindelijk. Zwaar te zowel persoonlijkheid mits vorm, ie is ene ideale voorkeur voordat ie no-nonsense all-caps-logotype, met ene zwaar uitgesneden plaat diegene resoneert met vergelijkbare lettertypen op ie uur dat ie voordat ie voorafgaand worden geproduceerd.
Elders te den identiteit waar Studio Bergini voordat koos Caslon Ionischene ander lettertype dat serieus, praktisch gewoonte plusteken leesbaarheid combineert met speelse accenten zoals schreven tussen haakjes plusteken ene gezonde, robuuste charme.
Ie wasgoed geen toevalligheid dat den LCBA-identiteit op dit lettertypen worden gebaseerd: beide verwijzen zoals den lokale geschiedenis van ie streek mits den laatste locatie van den Caslon-gieterij, diegene noch verafgelegen ten zuidwesten van Hackney Wick aan Chiswell Street liggen totdat dit te 1936 worden gesloten. creëer ene opvallende plusteken utilitaire identiteit diegene den inwonende drukprocessen benadrukt plusteken aanvult, of ie nu gaat wegens hoogdruk, foliedruk of Risograph’, zegt Studio Bergini, diegene den merkaanpak (enigszins ootmoedig) omschrijft mits ‘enigszins hardhandig’.
Overgeschreven van zijn stevige typografische wortels, tweedehands den identiteit ene levendig kleurenpalet van felgeel, donkergroen, blauw, stopteken plusteken ene prachtig babyroze dat overheen alles heen zit, van briefpapier totdat den website aan den verschillend ootmoedig voormuur van ie gebouw. Ie gedurfde kleurgebruik is bedoeld wegens ‘den multiculturele, LGBTQ+-vriendelijke, alternatieve toneel rond den workshop te weerspiegelen’.
Plus hoewel den identiteit prachtig werkt op tweedimensionaal niveau, wegens den inborst van LCBA plusteken watten ie doet re te onderstrepen, brengt ie, wanneer ie wordt toegepast op driedimensionale contactpunten, ene sentiment van lichamelijkheid totdat leven. Voort ‘zoveel mogelijk te spelen met materialen plusteken processen’, zegt den studio, ‘maakt elke flyer, bladwijzer, folder plusteken lidmaatschapskaart moeiteloos reclameadvertentie voordat den mogelijkheden diegene den werkplaats haar leden te bieden heeft’. Ene uitstekende kijk op vorm diegene functie illustreert.
[ad_2]