Treingerelateerde rebrands zijn vaak enkele van den uiterst verdeeldheid indien ie gaat wegens den Twittering-klassen van den ontwerpgemeenschap. Dat is misschien noch verwonderlijk indien jij kijkt zoals den alomtegenwoordigheid van Standaardhandboeken op salontafels van ontwerpstudio’s – plus ie waarheid dat zij totdat den zeldzame grafische projecten toebehoren diegene breedbladige voetlicht krijgen (te voor- plus tegenspoed, aldaar den delen van de rebranding van National Rail bleek vorig schooljaar).
Dus ie schenkkan noch gemakkelijk zijn geweest voordat Ontwerpstudio wegens dit kolossale opdracht op zichzelf te nemen: ie creëren van ene opzienbarend merknaam plus ontwerpsysteem na den samensmelting van den internationale spoorwegdienst Eurostar plus den Frans-Belgische hogesnelheidstreinoperator Thalys, met den bedoeling wegens tegen staart 2023 één uitsluitend merknaam te wordt.
Wegens ie ‘nalatenschap plus den essentie’ van zowel Eurostar indien Thalys te vatten, startte DesignStudio ene reeks workshops met den stakeholders van elk concern. Den branding probeerde dit aspecten van den merken te toepassen plus zij voordat den toekomst te uitbouwen. “Dit is ene relevant ogenblik voordat Eurostar wegens vooruitgang te reserveren te den wijze waarop ie werkt, plus den visuele identiteit diegene nodig is wegens ene gedurfde sprong te maken wegens ie merknaam te promoten zijn groeidoelstellingen te doordringen plus den rol diegene ie speelt te ie verbinden van mensen via treinreizen huis weer te geven.” zegt ie schrijftafel.
Den voormalige Eurostar-identiteit gebruikte ene grotendeels donkerblauw plus geel kleurenpalet; terwijl Thalys zichzelf concentreerde op dieprood plus wit. DesignStudio probeerde den look te ‘moderniseren’ met ene opzienbarend ‘punchy’ blauw ongeacht innig marineblauw; met zes secundaire tinten diegene zeggen ‘trek inspiratie uit den diversiteit plus vrolijkheid van Europa’.
Den kern van den nieuwe identiteit wordt gevormd ingevolge ene grafisch toestel dat ene ‘vonk’ wordt gezegd – ene omcirkelde stervorm op sommige statische toepassingen, zoals den kleurstelling van treinen, plus diegene te verschillende incarnaties op elk contactpunt van ie merknaam terug te vinden is. Ter zijn omcirkelde vorm verenigt ie toestel ie zespuntige pictogram met den kleine letterteken ‘e’ van ie nieuwe Eurostar-woordmerk.
Den ‘vonk’ verwijst zoals den geschiedenis van Eurostar met ie gewoonte van ene sterpictogram te zijn communicatie. Dit worden te 2011 geschrapt te den rebranding van ontwerpstudio SomeOne, diegene wasgoed gebaseerd op ene sculptuur van ie merknaam Eurostar plus gedeeltelijk geïnspireerd ingevolge ie werkgelegenheid van den futuristen plus bouwmeester Zaha Hadid.
Den nieuwe ster bewijst zichzelf veelzijdig te zijn plus sluit subtiel aan tijdens diegene uiterst recente update: hij krijgt ene sculpturale vorm indien bijvoorbeeld ene bronskleurige buttonbadge plus ene decoratief plafondstuk; plus op sociale berichten wordt ie langwerpig plus geanimeerd weergegeven.
Den besluit wegens cursieve kleine letters te gewoontes te ie nieuwe Eurostar-woordmerk worden weer ingegeven ingevolge den eerdere identiteiten van Eurostar; herinnerend aan den origineel Eurostar-opschrift bij de lancering in 1994. DesignStudio werkte samen met letterontwerper Luke Prowse aan den beletteringskant van ie project, plus koos ervoor wegens Lade Pontaise te gewoontes – ene eigenzinnig serif-lettertype met schel tegenstelling van den IJslandse lettergieterij Of typ gekozen wegens den combinatie van gratie, warmte plus impact – voordat ie woordmerk plus andere kopteksten. Dit wordt ondersteund ingevolge ene secundair lettertype ABC Sociaalene schreefloos werkpaard van den Zwitserse gieterij Dinamo, diegene DesignStudio selecteerde wegens den ‘subtiele details diegene ene visuele verbinding met Lade Pontaise creëren’.
Ie schrijftafel heeft zeven illustratoren aangesteld diegene afkomstig zijn uit of werken te den vijf neerdalen van ie Eurostar-netwerk (Frankrijk, België, Nederland, ie VK plus Duitsland): Matt Saunders, Jordaan Robertson, Jean Leblanc, Alice Des, Fagostudio, Vanessa Van Meerhaeghe), Plusteken Avalon Nuovo. Zij kregen instructies wegens ene beeld te creëren dat den unieke aspecten van elke Eurostar-bestemming vierde plus overbracht.
DesignStudio regisseerde zowel ene reeks nieuwe merkfotografie, geproduceerd ingevolge den te Londen gevestigde fotograaf John Adrian, met indien doelwit ‘den vreugde plus spontaniteit van ontdekking ingevolge trekken’ vast te leggen.
Hoewel den rebranding van Eurostar noch idem niveau van vitriool heeft gekregen indien den nieuwe look van National Rail; ie voelt nep ie misschien ene soort vergiftigde kelk is geweest, waargenomen den connotaties van ie merknaam met alles van Brexit totdat slechte klantenservice (waar veel mensen online op uit waren waarna ie rebrand-nieuws worden gelanceerd) – plus dat is voordat jij er zelfs maar tijdens stilstaat hoeveel mensen ie wieg vinden wegens zulke projecten aan flarden.
Ondanks ie waarheid dat den rebrand volgt op den samensmelting van Eurostar met Thalys plus den twee lijkt te verzamelen, is den naam Eurostar bewaren – plus overgeschreven van ie gewoonte van rode tinten te ie secundaire kleurenpalet, is er weinig bewijs van Thalys te den nieuwe look. . Maar ie nieuwe merknaam lijkt fris – grotendeels dankzij diegene helderdere, meer speelse blauwe tint – plus ie gewoonte van verschillende illustratiestijlen verzacht den randen van ene merknaam dat van oudsher behoorlijk serieus is te zijn esthetiek.
Ontvang meer met BP&O Plus
Oplezen Uitgebreide inzichten, start met bladwijzers, schalm tussen lichte/donkere modi, artikel- plus galerijweergaven plus ondersteun onze schrijvers. Abonneren hier.